Továbbgondolva a postáról szólt írásomat, némileg konkretizálom a dolgot, ezáltal világosabbá téve az alapproblémát. Sokan hajlamosak azt hinni, hogy egy vállalat jó működésének a záloga az, ha állami üzemeltetésben működik. Persze hirtelen tud az ember pár olyat is említeni, ami ősidők óta állami tulajdonban van és mégsem tud normálisan vagy egyáltalán valahogy működni. Ilyen a személyszállításban a MÁV, a hír és csomagszállításban a Posta. Miközben egy postahivatalban lassan mindent lehet venni a Jézuskától a géppuskáig, épp csak az eredeti tevékenységüket képtelenek ellátni. Mármint azt, hogy ésszerű időn belül vállalnák mondjuk kisebb csomagok eljuttatását innen oda, vagy fordítva. Miért okoz baromi nagy, azaz áthidalhatatlan problémát egyetlen kis csomag elvitele Budapestről Gödre több mint egy hét alatt? Miközben ennyi idő lassan ahhoz is elegendő, hogy a Kínában megrendelt kütyüt összeszereljék a dzsunkán, hajóra tegyék, majd elhelyezzék a küszöbön - persze ha ez a küszöb nem ebben az országban van. Ha nem gondolok az egyik reális lehetőségre - mármint, hogy a kiskeresetű postai alkalmazott az én csomagomat árulja valamelyik külkerületi piacon és feltételezem, hogy csinálnak is vele valamit és nem egy halom avas levél alatt rothasztják Budaörsön, akkor egész egyszerűen nem tudom elképzelni mi az ördögöt csinálhatnak vele még? Megmutatják neki az országot? Elviszik Nagykanizsa után Nyíregyházára pusztán csak azért, mert ott még nem volt? Egyszerűen nem tudom elképzelni. Miért?
2014. december 2., kedd
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése