2013. október 15., kedd

Vonatoztam

Vonatozni jó, vonatozni szükséges. Már amikor az ember kap ülőhelyet és a vonat többé kevésbé az elvárások szerint közlekedik. Ugyanis az utóbbi időben ez kevésbé szokott előfordulni a környéken zajló állomás átépítés áldásos következményeképp. Nem mintha arról lenne szó, hogy a vonat a házak között halad, netalán a Dunán hajóként közlekedik és a hajóvonták találkozása tilos. A gondot az okozza, hogy szétkaptak pár olyan dolgot, ami már régóta megérett arra, hogy szétkapják és most csinálnak valamit, amiről kiderülhet egyszer az, hogy jó, vagy sem. Szokás szerint utólag, mert a terveket nem igazán ismerhette meg a köz. Illetve amikor igen, nagyjából már minden el volt döntve. A MÁV cserébe alkalmazkodik a kialakult káoszhoz és alkotott egy menetrendet, amiről már a bevezetés pillanatában látszott, hogy nem lehet betartani. Miből látszott? Hát abból, hogy az sem sikerült, amikor még minden ép volt és egészséges, de azóta csak romlott és hibás lett. A közlekedés egyvágányú lett, a helyi vonatok már nem az eredeti állomásról indulnak, a gyorsítottak lassítva lettek, de minden maradt a régiben. Illetve nem, hisz a menetidő megnőtt, ezt magam is tapasztalhattam. Az utastájékoztatás sem javult, ugyanis a vonatok időnként megállnak és úgy is maradnak, mindenféle hír vagy információ nélkül hagyva azon szerencsétleneket, akik éppen rajta ülnek. A tegnapi napon például a nagyjából 20 perces út kerek egy óráig tartott. A vonatunk Vácon megállt, és állt és állt és állt. Időnként eljött egy vonat szembe irányból, majd gondosan becsukták az ajtókat, de a vagon mozdulatlan maradt. Aztán jött valaki, kinyitotta, de mindenki csendben volt. A hangosanbeszélő sem akarta megzavarni hangoskodással a munkagépek által keltett halk aláfestőzenét. Végül eljutottam az úticélomhoz, de visszafelé már biciklivel mentem. Ugyanazt az utat a reggeli egy óra helyett, egy óra és tizennégy perc alatt tettem meg. Igaz, két helyen leszálltam és toltam. Mondjuk, senki sem szólt, hogy toljuk a vonatot reggel, pedig biztos azt is toltuk volna..

Nincsenek megjegyzések: