2007. november 12., hétfő

Sertéscucc illatos füvekkel

A tegnapi gasztroblogot kiegészítendő elmondom az ebédhez készített második fogást is, ami e hangzatos nevet viseli. Igazából nem volt jobb ötletem, és az 'illatos füvek' kitételt semmiképp nem akartam kihagyni, mert olyan rusztikus hangulatot ad, amit mostanság annyira kedvelek. Szóval vettem egy adag sertéslapockát, szeletekre vágtam, kiklopfoltam, majd besóztam gyengéden. Vajon mindkét oldalát pirosra sütöttem, majd félretettem pihenni. A megmaradt pecsenyelevet édes fehérborral beforraltam, majd a húsra öntve párolni kezdtem. a húst zöldfűszerekkel - illatos füvekkel - kakukkfűvel és zsályával illettem, az elfőtt levet a borral pótoltam. Lassan dehidratálódott szervezetemet is a borral gondoztam, így a főzéshez sikerült egy üveg boglári muskotályt felhasználni. Amikor a hús megpuhulni látszott, tejszínnel behabartam, és fedő alatt készre főztem. Krumplipürével tálaltam - volna, ha van otthon krumpli, de nem volt, így maradt volna a rizs. De mivel az sem volt otthon, kínomban tarhonyát főztem, bár makarónival is igazán ízletes lett volna, főleg, ha cékla is akadt volna még, de az sem volt..

Nincsenek megjegyzések: