2006. szeptember 1., péntek

Bankok

Ma nem is erről akartam írni, de ahogy jöttem be munkába, gondoltam megtankolok. Megtettem és amikor fizetésre került a sor, nem fogadta el a kártyámat. 'A bank visszautasította a kártyát' - mondták. Ami furcsa, mert eddig csak esti leállásról tudtam, ami már egyszer szintén kellemetlen helyzetbe hozott, mert akkor is éppen fizetni akartam. Az ügyfélszolgálaton töltöttem ki a mérgem, és mire végetért a beszélgetés (nem voltam goromba, de megmondtam a véleményemet diplomatikusan, de kellő éllel.) addigra jó lett, és tudtam fizetni. Persze éppen meg akartak lincselni, de legfeljebb a bank saját halottjának tekintett volna. Tudom nem illendő az ügyfélszolgálattal mérgelődni, de ők vannak ott, és őket azért fizetik, hogy elviseljék a hülye ügyfeleket, és így legalább nem mondhatják azt, hogy semmiért kapják a fizetésüket. Miután bejöttem, persze rögtön megírtam ezt a levelet, kíváncsi vagyok mi lesz a reakció:

Tisztelt Ügyintéző!

Tavasszal jöttem át a bankjukhoz, mielőtt hosszú évekig a Postabank ügyfele voltam. A Postabank tulajdonosváltása miatt megváltozó/leromló szolgáltatási színvonal miatt jöttem át Önökhöz, és a mai napig teljesen meg voltam a bankkal elégedve, de immáron másodszor fordul elő az, hogy kártyás vásárlásnál minden előzetes ok vagy jelzés nélkül visszautasítja a kártyámat a bankjuk. Felhívva a Cib24-et azt a tájékoztatást kaptam, hogy az informatikai rendszer éppen átáll esti üzemmódról reggelire és ez akár fél órát is eltart. Szeretném felhívni a figyelmüket arra, hogy jelenleg a XXI. században élünk, és mivel az esti zárás is hasonlóan kellemetlen helyzetbe hozott már egyszer, egy bank életében napi 1 óra (fél óra este - fél óra reggel) kiesés, ami ráadásul beleesik a normális (nappal dolgozó, éjszaka alvó) emberek életritmusába, megengedhetetlen. Ráadásul mindenféle tájékoztatás nélkül. (Hírlevélben nem értesítenek azokról az időszakokról, amikor nem lehet kártyát használni, sms-t nem küldenek az elutasítás okáról.) Az ügyfélszolgálatuk azt a választ adta, hogy próbáljam meg egy fél óra múlva, ami több okból is megengedhetetlen, részben, mert az ember egy sor elején áll, mögötte többé kevésbé ideges (jogosan) emberekkel, vagy éppen munkába menne (mint pl ma).
Magam is informatikusként dolgozom, és nagy rendelkezésre állású (HA-CLUSTER)  rendszereket üzemeltetek, tehát tudom, hogy a probléma nem megoldhatatlan a mai Magyarországon, úgyhogy szeretném ha panaszomra érdemben reagálnának és nem egy marketinglevelet küldenének, ahogy gondolom ezt más esetben tennék.
Szeretném felhívni a figyelmüket arra, hogy a bankjukban tartom a pénzemet, oda kapom a fizetésemet, HASZNÁLNI szeretném a szolgáltatásaikat (Én vagyok az ügyfél!!!). Amennyiben ezt megnyugtatóan nem tudom megtenni kénytelen leszek más bankot keresni, akiknek nem okoz az gondot, hogy egy bankkártyát napi 24 órán belül bármikor használhassak.

Nincsenek megjegyzések: