2014. március 24., hétfő

Zseniális

Zseniális a világ marketingszakembereinek a folyamatos harca azért, hogy a kis dolgokat minél nagyobbaknak tüntessék fel azért, hogy indokolhassák azt, hogy a kínált dolgok miért kerülnek többe, mint azok, amik nagyjából ugyanannyi anyagot tartalmaznak, de az alakjukat nem seperte el az újítás szele. Az előbb vettem egy epres joghurtot, ami finom és ehhez mérten drága is volt. Nyilván az árképzést megzavarhatta a látvány is, aminek - valljuk be - magam is bedőltem. A hagyományos joghurtos pohárral szemben ez a pohár lényegesen alacsonyabb, de terjedelmesebb volt, így keltve a hatását annak, hogy a belbecs is hasonlóképp több. Pedig ez nyilván csak illúzió, hisz a várt elteltség ugyanúgy elmaradt, mint a hagyományos termék fogyasztása esetén. Noha még maradi vagyok, azaz jobb szeretem, ha valaminek az árát növelik ahelyett, hogy ugyanazért az árért a mennyiséget fölöznék le, de fejet kell hajtanom az emberi lelemény előtt. Nem is tudom, hogy mi lehetne a világunkból, ha a képességeinket nem egymás átverésére, hanem a világ jobbítására használhatnánk.

Nincsenek megjegyzések: