2014. február 27., csütörtök

A számláló

Ma pörgettem egyet. Van ugye a Lam(m)erszámláló, amit az alkotója megfogalmazása szerint akkor kell megpörgetni, ha az ember vagy magát szívatta meg, vagy mások őt - szóval valami olyasmi történt, amikor az ember úgy érzi, a sors méltatlanul (vagy épp méltón) de kibabrált vele. Az alkalmazás hiánypótló, kár, hogy nem létezett korábban. Ha mégis, úgy tudnám elképzelni mint egy imamalmot. Jobb helyeken akár energiatermelésre is be lehetne fogni, megoldva ezzel egy kisebb város energiagondjait is. Szóval, hogy visszatérjek a saját problémámra, egy logrotate beállítást tettem, hogy egy folyamatosan növekvő, ámde szükséges naplóállomány ne foglaljon mégse akkora helyet amekkorát foglal. Persze nem működött. Erre beállítottam egy debug módot, de a várt listának a nyomát sem találtam. Erre elolvastam a kézikönyvét és kiderült, hogy a debug beállítás magától is megért egy pörgetést, ugyanis amíg ez van beállítva, addig a logrotate tulajdonképpen nem működik, csak megmutatná, hogy ha működne, mit csinálna. Szóval sikeresen leállítottam a működő logok rotálását is. Debug módban néztem, de azt írta ki, hogy nincs olyan állomány, amit rotálni szeretnék. Nézem a könyvtárt, ott van. Próbálom listázni, nincs ott. De amúgy meg ott van. Filenév szerint nincs ott, wildcarddal listázva meg ott van. Őrület! Elszúrtam legalább egy félórát, adtam jogokat az állományra, bár tudtam, hogy nem kell, hisz a logrotate root-ként fut és különben is én is root-ként próbáltam és ennél erősebb jogokat még egy fidesz kongresszus sem adhat. Közben a logrotate kérlelhetetlenül mondja azt, hogy nincs ott a file, holott én meg látom, hogy ott van. Tök érthetetlen a dolog. Lehet, hogy az a baj, hogy rejtett könyvtárban van? Persze nem, hisz egy másik állomány ugyanott rotálódik rendesen. Már ott voltam, hogy megírom listára, mert ilyet tényleg eddig nem pipáltam. Egyszer ott van a file, de ha kéne, akkor meg nincs. Végül nem tudom honnan ugrott be az isteni szikra, de valamiért feltűnt, hogy a logrotate konfig állományában transfer.log szerepel én meg a transfer_log állományt nézegetem már lassan egy órája. Kijavítottam és persze, hogy működik. Megyek pörgetek még egyet..

Nincsenek megjegyzések: