2015. november 9., hétfő

Kötelező foci

Egy újabb dolog, amivel sokkolható a nép. Persze hallom a lelkes tapsolókat is, akik azt mondják, hogy a foci jó, kell a mozgás a gyereknek és milyen jó, hogy nem a gép előtt ül naphosszat. Most arról ne beszéljünk, hogy ez egyrészről így van, másrészről a gép előtt ülésből meg lehet élni, focizásból meg azért - valljuk be, kevésbé. Ezen a szinten is csak idehaza, de a piac még ezzel a csomó stadionnal is meglehetősen beszűkült. Beszélek inkább arról, hogy gyerekként milyen volt a viszonyom a focival. Ami azt illeti, utáltam, mint varjú a rohadt tököt. Gyerekkoromban sokat olvastam, illetve jelentős műszaki érdeklődésem volt, valahogy nem vonzott a bőr rugdosása a grundon. Helyette csináltam mást, például azóta is szeretek bicajozni. Na jó, hallottam, hogy itt se lenne kötelező a foci, csak azokban az iskolákban, akik csatlakoznak a tantervhez - szóval ezt az iskola, noch da zu az iskolavezetés dönti el és nem a gyerek. Szóval én, ha olyan suliba járnék, ahol ha úgy gondolnák, hogy forráselosztási szempontból jó lenne a miniszterelnök hobbijával villogni - nyilván ilyen csak a mesében lenne, hisz az iskola mindig a gyerekek szempontjait nézi! - szóval ha lenne ilyen iskola, akkor én biztos oda járnék és baromira utálnám, ha tornaórán cselezni tanulnék és felmérő lenne kapura rúgásból. Ugyanis én nem akarnék se cselezni, se kapura rúgni. Üldözzön a dolgozó nép megvetése, de nem akarok és kész! A személyes véleményem az, hogy sokkal jobban tetszik a röplabda, mert ott nincs test test elleni küzdelem és kiegyenlítettebb a csapajáték. De ez mellékes. Egyre jobban a fixa ideámmá lesz az, hogy a magyar oktatás egyetlen célja az adott dolog végérvényes megutáltatása a gyerekkel. Irodalomórán elveszik a gyerek kedvét az olvasástól azzal, hogy abszolút nem a korosztályának megfelelő könyveket erőszakolnak rájuk, biológiaórán olyasmit sulykolnak ami baromira nem kellene, hogy érdekelje, földrajzból elveszik a kedvét a környék megismerésétől, a torna meg eddig arra volt jó, hogy az önfeledt játék helyett próbálja a kölköt inkább odakötni a tévé elé azzal, hogy kiöli belőle a mozgás szeretetét. (Miért kell egész osztályokat korlát, gyűrű vagy talajtornára kényszeríteni?) Azt meg sem említem, hogy míg a foci kötelezővé lesz, addig az ország nagy részén az emberek nem tanulnak meg úszni és hányan vannak azok, akik egy év alatt belehalnak ebbe a nemtudásba? A foci nem ismeretébe nem lehet belehalni tehát, egy pillanatig sem kérdéses, melyik mozgásfajta lehet hasznos a jövőre nézve..

Nincsenek megjegyzések: