2006. december 21., csütörtök

Ünnepek

A tegnapi világmegváltó gondolatokat elrakom máskorra, ma újak támadtak. A mélységesen vallásos érzelműektől előre is elnézést kérek, de nem kötelező egyetérteni velem, illetve minden tévedésemért kész vagyok vállalni a felelősséget. Ezt szívesen megbeszélem a főnökükkel, közvetlenül a purgatóriumba kerülésem előtt. Szóval az ünnepeken (és közvetve a valláson) gondolkodtam. Olvastam, hogy karácsony táján a katolikus vallás keletkezését megelőzően egy csomó, régebbi 'vallás' is jelentős ünnepeket tartott. Többek között a rómaiak, illetve egynémely barbár hordák is. Tulajdonképpen van mit ünnepelni, hisz karácsony majdnem egybeesik a téli napforduló idejével, ami önmagában is egy jelentős esemény. Gondolom, a vallások születésének hajnalán, a vének tanácsa erősen törhette a fejét azon, hogy a meglévő pogány ünnepeket hogy lehetne új köntösbe csomagolni, hogy eladhatóvá váljon, mert hogy lehetne egy barbárt meggyőzni arról, hogy a hitem jobb mint az övé, ha az megkérdezi - Március negyvenötödike nálatok szabadnap? - Nem, nálunk munkanap. - Hmm, én akkor szoktam elmenni sörözni a haverokkal.. Nem kell.. Persze jóval egyszerűbb a keresztes lovagok filozófiája - Ha nem térsz át, levágom a fejed ezzel a karddal itt ni!! Szóval mennyire hihetőbb lenne egy vallástól az, ha saját ünnepei lennének, amik nem kötődnek semmi előzményhez. Végül is nem kötelező téli napfordulókor születni (Persze marketingszempontól sokkal jobb). Egy másik fő bajom még van a katolikus hittel, a parancsolatok. Szerintem hiányosak. Valószínűleg a három kőtábla már nehéz lett volna, ezért az fenn maradt a hegyen. Azon az érzésem szerint két parancsolatnak mindenképpen lennie kellett, aminek az ismerete jelentősen megváltoztathatta volna a történelmet és az embereket. Ez a kettő a: 1. Tisztelj minden élőt, mert te is csak egy vagy közülük. 2. Tiszteld és fogadd el, hogy más másként gondolkodhat, akár Rólam is.

Nincsenek megjegyzések: