2011. január 3., hétfő

A nyák napja

Végre megszületett, hosszabb inaktív időszak után az első nyák lemezem. Egy tápegységet szerettem volna elkövetni egy mobiltelefon töltő segítségével egy vezeték nélküli csengőhöz, aminek az elemes üzemeltetése meglehetősen gazdaságtalanra sikeredett, mivel körülbelül kéthetente új garnitúra elem kerül bele, miután kiderült, hogy megint nem működött a csengőnk. Így született az elhatározás a hálózatos üzemre. A 3.7V-os adapter természetesen nem volt jó, mert a csengő, stabil és szűrt 3V-os egyenfeszültséget igényelt, a töltőből kijövő lüktető egyenáramra nem volt vevő. A stabilizálást egy LM317-es alkatrésszel, pár elektrolitkondenzátorral, ellenállással és két xbox-ból kimentett zavarszűrő ferritgyűrűvel szándékoztam megoldani. A nyáklap csak mechanikai tartást biztosít, ezért nem törekedtem a tökéletességre. Mivel fotózni nem tudtam és a maratásra sem volt lehetőség, így a szigetelési sávokat egy hobbifúrógéppel kimartam a lapból. Lehetőség szerint szinte mindent elrontottam a kivitelezés során, rosszul martam, rosszul fúrtam és még az alkatrészek méretét is elszámoltam, sőt sokáig azt sem értettem, hogy miért nem működik - míg nem rájöttem, hogy az ellenállásosztó nem oszt (nem szoroz) egy rossz bekötés miatt. De már minden a múlté, az áramkör remekül működik, végre azt csinálja amit én szeretnék. Már csak a dobozolás van hátra. Tudom, hogy ronda lett, de használni szeretném, nem nézegetni..


Nincsenek megjegyzések: