2015. szeptember 6., vasárnap

Következetesen

Végre megjött az i2c portbővítő és lett is annyi idő, amíg kipróbálhattam. Az a jó benne, hogy két vezetéken kommunikál a gép az eszközökkel, amit tetszőlegesen bonyolultak lehetnek, így nem foglalnak a gépből túl sok portot, viszont egyszerűen kezelhetők. Az arduinoban szerencsére alapból benne van az i2c kezelés, meg vannak példák is, szóval nem izgultam. Gyorsan összedrótoztam az áramkört, ami persze nem akart működni. Előbb áramköri, majd szoftveres debugolásba kezdtem, ami nem hozott eredményt. A 8574-es adatlapját kinyomtattam, így nem lehetett szó rossz bekötésről. Próbáltam a 7 és 8 bites címzést is, de egyikre sem válaszolt. Végül kínomban egy tartományt szkenneltem le cím szerint de úgy sem volt meg. Aztán valami oknál fogva kibővítettem a keresett tartományt - egyszer élünk felkiáltással és úgy már meg lett! Persze akkor azt kezdtem keresni, hogy miért lett az, ami - ahelyett, hogy ott lenne, ahol kiszámoltam. Persze meglett az ok. Az agyam valószínűen következetes módon kizárta a katalóguslap másik felét a tudatomból, pedig az a 8574A-ról szólt, ahol a címszámítás máshogy volt mint a sima társánál. Persze nekem is az A-s típus volt, de nem az ő adatlapját néztem, hanem a simáét, így minden jó helyen volt és legközelebb, ha jó adatlapot fogok nézni, minden elsőre működni fog. Hurrá!

Nincsenek megjegyzések: