2015. szeptember 30., szerda

Elektronikus ügyintézés

Kaptam egy levelet a minap, hogy az ügyfélkapu hozzáférésem jelszava lejár, és változtassam meg. Azt ugyan elfelejtettem már, hogy mire is jó nekem ez az egész, de ha már van, akkor nehogy elveszítsem, így uccu neki, kaptam magam és nekiálltam. Jelszót módosítani egyszerű, de kell hozzá tudni a régit. Meg kell adni a belépési nevet is, ami nem ugyanaz, mint az e-mail cím, amin kiértesítettek, de a levélből, amit küldtek, könnyen félreérti az ember. Szerencsére megvolt minden adat, beírtam. Meg kellett adni a lejáratot is, itt beállítottam egy kellően hosszú időt, majd elküldtem. Na ekkor derült ki az, hogy nem lehet bármekkora lejárati időt beállítani, maximum 2 évet. Így nem igazán tudom mire jó az egész, de vagy kiírhatták volna előre, vagy a kiválasztó appletben nem kéne hagyni, hogy az ember bármekkora dátumot beállíthasson. Futtattak velem egy plusz kört, és még jól bele is verték az orrom abba, hogy milyen hülye is vagyok. Amúgy tényleg nem tudom mi értelme lenne mondjuk 5 napra beállítani egy lejáratot. Amúgy ha ott voltam, próbáltam megtudni, hogy milyen remek dolgokra lehet használni ezt az e-ügyintézést. Nos, röviden összefoglalva - semmire. Egy jogász bizonyára sorozatos orgazmust kapna a látottaktól, de a különféle jogszabályok felsorolásától nem igazán láttam az erdőt, azaz máig sem világos az, hogy mire is jó az egész? Próbáltam különböző állami szervekhez belépni, hogy megtudjak valamit például a betegéletutamról ebben az évben, mert homályosan emlékszem arra, hogy a múltban igen érdekes vizsgálatokat láttam itt elszámolva a nevemen, de nem sikerült hozzájutnom a kívánt eredményhez, mert timeout lett a vége a nagy várakozásnak. Ugyan írta, hogy sokáig fog tartani, de nem gondoltam, hogy ez a végtelent jelenti a gyakorlatban. Próbáltam még bejutni a nyugdíjbiztosítóhoz, jártam vagy négyféle oldalon, de nem igazán tudtam meg például azt, hogy hol lehetne egyeztetni azt, hogy mit tud a hivatal arról, hogy hol és mennyit dolgoztam és mit tudok én. Mindenhol plusz TAJ-számos azonosítás volt, ami azért furcsa, mert ügyfélkapuval mentem be a rendszerbe. Ezek szerint ha ügyfélkapuval megyek az oldalra, bárki adatait meg tudom nézni, ha ismerem a TAJ-számát? Ha meg nem, akkor mi értelme van az egésznek? Ha azonosítás után megyek az oldalra, akkor miért kéri el a számom, ha nem tudja mivel összevetni? Ha meg tudja, akkor miért kéri be tőlem megint? Szóval itt ez a remek rendszer, valakik ezért jó sok pénzt tehettek zsebre és tesznek is majd a jövőben is, elmondhatjuk, hogy van ilyenünk is, de hogy ezt ki használja önszántából? Ehelyett talán még a sorállás is jobb..

Nincsenek megjegyzések: