2007. október 1., hétfő

A közlekedési helyzet fokozódik

Tisztelt .... Úr! A 2/A - mai megnevezésében M2 - autóút azért kapott "autóút" besorolást, mert megfelel az autóutakra vonatkozó szabványnak: nem tartalmaz szintbeni csomópontot. Emlékeztetni szeretném arra, hogy egy adott útszakasz esetében a besorolás nem azonos a szabályozási sebességgel.

A 90 km/órás maximális megengedett sebességet azért írta elő a közútkezelő, mert vizsgálva a forgalmi viszonyokat, az előzési látótávolság meglétét, valamint a baleseti statisztikát - ez a sebességtartomány szolgálja legjobban a balesetmentes közlekedést (emlékeztetni kívánom pl. az M0 autóút helyzetére, ahol 80 km/h - sok helyen 60 km/h - a megengedett maximális sebesség).

Üdvözlettel
..... szóvivő
Magyar Közút Kht.
Erre az alábbi válasz született: (Ha harc, hát legyen harc..)
Tisztelt ... Úr!

Kérem tájékoztasson arról, hogy mi értelme egy olyan autóútnak - avagy miért jó, ha egy út autóút, ha közlekedési szempontból egyenrangú egy főúttal, lakott területen kívül? Továbbá szeretném megtudni, hogy miért a tehergépjárművel díjasítás előtt volt fontos hirtelen autóúttá minősíteni az adott szakaszt, ha az addig tökéletesen megfelelt úgy, ahogy volt?
Józan paraszti ésszel szemlélve a dolgokat - az Ön magyarázata után úgy gondolom - lennie KELL egy olyan plusznak, ami miatt megérte kismillió táblát kihelyezni az útra (egy olyan útra, ahol a közlekedési sebesség ezáltal nem változott!) Én erre a pluszra lennék kíváncsi! Egy tábla állítási költsége legalább 50e Ft (legalábbis így gondolom) és így több millió forintért (olyan közpénzből, ami végül is az én adómból is származik) mit kaptunk mi autósok?
Vagy ha nem mi kaptunk érte valami pluszt, akkor ki, és mit? (A táblagyártó profitját leszámítva.) Ugyanakkor az út kezd siralmas állapotba kerülni a hatalmas teherforgalom miatt, pedig még nem is fagy..
Köszönettel:

Nincsenek megjegyzések: