2006. október 18., szerda

Tiszta lapok

Lehet-e barátokat szerezni a neten? Ez egy olyan 'örök' kérdés, aminek a megoldása régóta foglalkoztat engem. Mitől válik valaki baráttá? Az a kitétel amit régebben említettem talán, hogy az ember rábízná a kutyáját, több okból nem jó, részben nincsen kutyám, részben előfordulhat, hogy sosem találkoztunk személyesen az életben. Ehhez kapcsolódik az a kérdésem, hogy szükséges-e találkozniuk a barátoknak? Kell-e a fizikai kontaktus, elég-e az, hogy mindent meg tudnak beszélni egymással? Meddig tarthat egy barátság, főleg egy ilyen, virtuális kapcsolat? Sajnos én talán egy kicsit más vagyok mint a többi ember. Nem tudok egyszerűen lapozni, az életem nem könyv, hanem inkább leporelló. A lapok nem takarják egymást, hanem összekapcsolódnak, nem tudok dolgokat úgy átlépni, hogy csak lapozunk egyet és újra itt a tiszta lap, amivel lefedtük a régit. Úgy érzem, ezért vvagyyok alkalmatlan a hitre is, mert nem hiszek a gyónásban, mert a problémáim, (nevezzük bűnnek, ha úgy valakinek érthetőbb) foglalkoztatnak továbbra is, más nem oldozhat fel alóluk, csak én magamat. Éppen ezért, ha valakit a barátomnak tekintettem valamikor, nem tudom elfelejteni egyik percről a másikra, sokáig foglalkoztat az, hogy mit tudtam volna többet tenni én a dologért, hogy megmaradhasson az, amit én jónak gondoltam.

Nem tudom, hogy ez áldás-e vagy átok, mindenesetre én ilyen vagyok.

Nincsenek megjegyzések: