2006. október 5., csütörtök

Szemét

Gondolkodtam az embereken, hogy néha milyen furcsák. Mindezt annak az apropóján, hogy nincs idehaza szinte olyan erdő, mező, amiben ne lenne, egy csomó nem odavaló dolog kidobva, mint például hűtőszekrény, autóalkatrészek, már nem kellő használati tárgyak. Az emberek furcsasága abban rejlik, hogy hatalmas energiát fektetnek bele abba, hogy ezeket a tárgyakat elvigyék egy kietlen és lakatlan helyre, ahelyett, hogy mondjuk a szeméttelepre vinnék, és szabályosan raknák le úgy, hogy az másokat ne zavarjon, (Azt már nem is említve, hogy esetleg újrafeldolgozhatóvá válnának így.) A nevelés hiányzik vajon? Nem hinném, hisz már az iskolában is azt tanultuk, hogy ne szemetelj.. Valami bosszúról lenne szó inkább? Ki és mi ellen? Vagy nemtörődömség? Azt elvetném, épp a heroikus erőfeszítés miatt, amit ezen dolgok cipelése jelent. Nem tudom. Mindenesetre az is lehet, hogy ezek a dolgok ott születnek meg. Akkor viszont miért Magyarország az élőhelye ezeknek az új fajoknak? Ne m hinném, hogy erre nemzeti parkokat kellene alapítanunk, én mindenesetre ellene vagyok ennek. Az ember tanulékony állat, legalábbis jó ilyesmiben hinni. Ha szóból nem is, tettből inkább tanul. (Magamon látom, milyen remekül megtanultam szűk zuhanykabinban tusolni, csak párszor forráztam le és fagyasztottam meg magam és már megy is.) Kérem a felsőbb erőket, hogy ezeket az embereket nem többel, egy vödör hideg vízzel öntsék le, ha meglátják, hogy a hátukon egy ággyal, vagy egy hűtőgéppel lopakodnak a csalitosban..
Az talán elég lesz..

Nincsenek megjegyzések: