2012. február 15., szerda

Anyák napja

Ugyan nem ma van ez a jeles esemény, de ha az anyám jut éppen az eszembe, akkor ez egy olyan anya nap, illetve ez a nap az anyák napja. Mivel más anyukája is az eszembe jut. Persze nem azért mert rosszat akarnék neki vagy a gyermekének, hanem csak úgy összehasonlítási alapként. Mindez azért mert megfogalmazódott bennem az, miért is nem mondok el bizonyos dolgokat az anyámnak. Például az egészségi állapottal kapcsolatban - kutatásokat végeztem anyaügyben és számomra az derült ki, hogy a számomra normálisnak nevezhető szülői viselkedés alapja az, hogy a szülő fogékony gyermeke nyavalyáira, azaz meghallgatja és bátorítja magzatát, erőt ad neki és vigasztalja. Ezzel szemben az én anyám közli velem azt, hogy ez mind semmi, neki sokkal súlyosabb tünetei vannak mint nekem és kívánja azt a kínt nekem, hogy megtapasztalhassam a szenvedéseit. Nekem eszembe sem jutna még gondolat szintjén sem az, hogy a gyerekemnek szenvedést kívánjak még abban az esetben sem, ha magam éppen szenvedek valamitől. Ilyen viselkedést amúgy mástól még nem is láttam vagy tapasztaltam. Nem vagyunk egyformák, de az biztos, hogy nem szeretnék ilyen szülő lenni..

Nincsenek megjegyzések: