2014. november 10., hétfő

Parkolóház

Szombaton Pesten a Belvárosban autóval megállni nagyjából lehetetlen. Vannak még további lehetetlen dolgok még a világon, nem mondom, hogy ez lenne közülük a legnagyobb megoldásra váró feladat, de azért, valljuk be ott van közöttük. Persze, nyilván az is hülye, aki olyankor odamegy. Így például én is, de bármikor képes vagyok elismerni a hülyeségem, ha valóban hülye voltam. Többek között ezért se lennék alkalmas politikusnak, mert hitelteleníteném a földreszállt és mindentudó félisten jelképet. Mentségemre legyen szólva, kálváriánk utolsó stációja volt csak a city. Egyre táguló koncentrikus körökkel köröztem a cél körül, mint egy keselyű, de semmi. Tilosban nem akartam megállni, máshol meg nem lehetett, miközben a vérnyomásom egyre jobban emelkedett. Tulajdonképpen az is egyfajta autótárolási módszer, hogy az autók egy része a helyén áll, a többiek meg a helyet keresik. Mielőtt megütött volna a guta azért, mert beláttam, hogy itt nem lesz parkolás, a kocsiban felhangzó tiltakozás ellenére egy parkolóházba hajtottam. Mondjuk jártam már ilyen intézményben úgy általában, de ott nekem kellett intéznem mindenfélét, itt viszont egy tálcára kellett ráállnom és egy automata elvitte a kocsit tálcástól és elsuvasztotta valahova a balfenékre. Mikor dolgunk végeztével visszajöttünk, az automata kibányászta valahonnan és megfordítva kaptuk vissza, ami igen előzékeny viselkedés egy hülye géptől. Először azt hittem, hogy más kocsit kapunk vissza, de az csak útban volt, így kellett neki egy másik helyet keresni, bár tulajdonképpen ki tudtam volna békülni a dologgal, ha nyitja a kulcs és papírokat is kapok hozzá. De szó sem volt cseréről, végül a családi autót adták vissza. Beültünk és távoztunk. Na de mi a tanulság? Jópofa látni az ilyen fokú automatizálást, mindig lenyűgöznek az intelligenciát mutató gépek (és ezért nem szeretem a hazai politikai réteget, mert egy parkolóautomata legyőzné őket az iq teszten) de bizonyos dolgokon finomítani lehetne. A bepakoló terminál (itt) nem azonos a kiparkolóval és miután végigpróbáltam az összes beparkolót, szégyenszemre meg kellett kérdeznem a biztonsági őrt, hogy kaphatnám vissza a kocsit. Ugyan szépen és udvariasan kérdeztem, az őr mégis elég bunkó volt, épp csak le nem hülyézett. Elhiszem, hogy sok agyahagyott kérdezheti meg napestig, de ha annyian kérdezik meg, akkor valami talán nem egyértelmű. A kiparkoló automata valóban ott volt a fizetőautomata mellett, de amikor fizettünk valahogy nem tűnt fel. A beparkoló automatára is kiírhatták volna, hogy hol lehet kiparkolni, de semmiféle infót nem adtak a dologról. Persze ettől még én is lehetek hülye, de legközelebb jobban fog menni. Ha egyszer még igénybe fogom venni a helyet. Mert ugyan a géphez lenne kedvem, de a bunkók cseppet sem hiányoznak. Főleg, ennyi pénzért..

Nincsenek megjegyzések: