2016. május 6., péntek

Rudli

A rudli szó német eredetű és csapatot, falkát jelent. Jellemzően több egyet együttes vonulását. Vadászati szakkifejezés és mivel nem vagyok vadász, sőt tulajdonképpen elítélem a sport vagy a hobbicélú vadászatot, noha értem a célját. (A vadászat a megoldás egy olyan problémára, ami az ember nélkül fel sem lépett volna - szóval csináltunk valamit ami felborította a környezeti egyensúlyt, majd kitaláltunk rá egy megoldást, ami szintén nem jó, de legalább a politikusainkat és a befolyásos személyeket szórakoztatja.) Mindegy, nem is erről volt szó, hanem a rudliról. Viszonylag kevés ember láthat ilyet a gyakorlatban, viszont a youtube-on már bárki láthat bármit. Tegnap viszont személyesen is volt alkalmam látni eget, sőt csatlakozhattam is hozzá. Egészen speciális érzés volt. Kamionok jöttek végeláthatatlan sorban az M2 úton. Ez nem sima teherforgalom, ez egyfajta áradás, mint amikor megnyitják a csapot és abból kamionok folynak. Hömpölyögtek végig a határtól Pest felé. Amikor a dombokon, kanyarokon mentünk, akkor lehetett látni igazán, hogy mekkora is a rudlink! Előzni nem lehetett, érdemes sem volt, mindenütt kamionok voltak. Noha jártam már az M5-ön és az M1-en is, ahogy van pár kamion, de ennyit egyszerre mozgásban látni valami egészen speciális látvány és érzés volt. Kedvem lett volna megállni és nézni, ahogy hatalmas nagytestű állatok módjára dübörögnek a céljuk felé. Láttam, és benne lehettem az elmúlt idők egyik legnagyobb kamionrudlijában! Fantasztikus volt!

Nincsenek megjegyzések: