2015. március 18., szerda

Hivatalnokkal beszélni

Egy vicc jut az eszembe, mint rendszeresen ilyen helyzetben. A mazochista meséli, hogy számára az a szórakozás, amikor a nemesebbik részét satuba fogja és kalapáccsal üti. De mi ebben a szórakoztató? - kérdezi a hallgató. - Amikor melléütök. - hangzik a válasz. Valahogy én is ezt érzem, amikor valami furcsa kéj okán felhívom a községi önkormányzat adóosztályát, hogy a nekem küldött tértivevényes levélről társalogjak. Mert ugye a levélben említik, hogy mellékelten küldenek egyenlegközlő levelet, amit persze nem lelek. Amikor szóvá teszem, közlik, hogy az ingatlanadó változás miatt új határozatot kellett hozni és az ingatlanadósok leveléből ezért kihagyták az egyenlegközlést. - Akkor mikor kapok egyenlegközlőt? - Nem mintha szükségem lenne rá, de ami jár, az jár. Persze kiderül, hogy idén már nem, mert úgy gondolták, hogy minek az nekem. Közöltem azt is, hogy bár évek óta átutalással fizetek, mindig küldenek a nevemre kitöltött két csekket és, hogy ez pazarlás. Egy halom pénzt kidobnak csekkekre, amit én is kidobok, mert nem kell. - Ja, azt ők nem tartják nyilván! - Mondom, hogy ez a számítástechnika korában nem tűnik olyan hatalmas feladatnak, egy plusz mező egy SQL táblában. Egy csekk legalább 100 forint, kettő már 200, így szeretnék 200 forinttal kevesebb adót fizetni, ha megspórolok nekik egy ekkora kiadást.  - Hogy gondolom én ezt? Az adót beszedni sokkal egyszerűbb! De visszatérve az előbbi témára, az egyenlegről, ha elmaradás vagy túlfizetés van, akkor küldenek levelet. Kérdezem a hölgyet, hogy ha tehát túlfizetek, mondjuk 100 forinttal, akkor kapok egyenleget októberben? Ennyit nekem megérne a dolog! Akkor javasolja, hogy fizessek túl? Azt mondja nem tudja, mert ezt akkor beszélik meg, hogy mekkora túlfizetésnél küldjenek. - De kivel beszélik ezt meg? - A kolléganőjével. Puff. Most sem ütöttem mellé..

Nincsenek megjegyzések: