2012. augusztus 2., csütörtök

Mire jó a rendőrség?

A tegnapi macskás postom folyománya volt az, hogy elvonultam a rendőrségre feljelentést tenni. Az ügyhöz hozzá tartozik az, hogy még a szabadság alatt a kérésemre a szomszédom, aki az állatgondozás felelősségét tőlünk átvette, felhívta a rendőrséget, hogy mi szükséges a feljelentéshez, kell-e állatorvosi papír a mérgezésről. Az ügyeletes tiszt azt válaszolta, hogy nem, csak elég bemenni, a tetemet még véletlenül sem kell bevinni. Ennek a boldog tudatában mentem be én a dunakeszi kapitányságra, ahova városunk is tartozik, igazgatásilag. Egy öreg és meglehetősen egykedvű bácsi fogadott. Időpontra mentem, előre be kellett jelentkezni a feljelentéshez. Kijött elém, bekísért, hellyel kínált, majd dobozos sört töltött magának és ivott. Fontosnak találta megjegyezni, hogy alkoholmentes - mire én mondtam, hogy felőlem akár alkoholosat is ihatna, mert ugye ez a rendőrség, ha itt ez nem zavar senkit, akkor engem sem. Szóval előadtam a mondandómat - majd következett a hidegzuhany. A magyarázatot inkább összefoglalnám - szóval a rendőrség nagyon leterhelt és tele van mindenféle súlyosabbnál súlyosabb problémás üggyel, így ilyen szarsággal, mint az én macskám ügye nem tud foglalkozni. A bácsi vigasztalásul elmondta, hogy neki is döglöttek a macskái és saját ügyében se tehetett semmit, mert a macska problémás állat, mert vándorol. Ráadásul mégiscsak kellett volna állatorvosi papír is, de ez utólag már beszerezhetetlen, mert a macska tetemét már elszállíttattuk. A magyarázat, miszerint bárki kitehet a saját kertjébe mindenféle mérget állatoknak - mert az a saját telke és ott azt csinál amit akar - nem nyugtatott meg. Az állatvédelmi törvény tulajdonképpen csak a kutyákat védi, de csak akkor, ha a telken belül mérgezik meg úgy, hogy bedobnak hozzá valamit. A gerinces állat, ha kiszabadul a telkedről, akkor más magántulajdonú telken szabadon ölhető - nagyjából ez az eset összefoglalója. Megkérdezte, hogy szerintem mit kellene tennie a rendőrségnek az én ügyemben? - Furcsa, mert én sosem mentem még személyes munkahelyi problémákkal a rendőrségre, hogy milyen módon kellene megoldanom azt a feladatot, amit rámbíztak - Szóval, titkon én tudtam, hogy a rendőrség nem fog semmit kideríteni, de reméltem, hogy ha jön esetleg egy járőr és végigkérdezi az utcát, hogy tudnak-e valamit az ügyről, akkor ez a hír a 'kedves ember' fülébe is eljut és abbahagyja a macskák tervszerű irtását, de még ez is utópia volt. Szóval a szerv létszámhiánnyal küzd, ezenkívül az állampolgárok is mindenféle aprósággal megkeresik, így az okos zsandár igyekszik lebeszélni a delikvenseket a feljelentésről. Kaptam statisztikai adatokat, hogy a területünkön 1969 és 99 között az ismert bűnesetek száma megnyolcszorozódott, ugyanakkor a személyi állomány csak 6 fővel bővült. Megértem, hisz számolni is tudok, hogy a politika nem akarja azt, hogy rend legyen az országban, de akkor komolyan - Mire is jó a rendőrség? Ha én megtalálom az elkövetőt és pofán vágom egy szívlapáttal, hogy érezze a felebaráti szeretetet, az nem jó, mert az önbíráskodás és törvényileg fellépnek ellene. A rendőrség álláspontja szerint, ha kinyomozom azt, hogy ki tette, alátámasztom ezt megdönthetetlen bizonyítékokkal, (tehát nagyjából elvégzem azt a munkát, amit egy rendőrnek kellene egy boldogabb világban - persze úgy, hogy erre semmilyen jogosításom nincs!) akkor ők hajlandóak hivatalosan is eljárni az ügyben. Addig csak a kezüket tárják szét, hogy nem tehetnek semmit. Összefoglalva tehát azt, hogy Mégis, mire jó nekünk a rendőrség, azt állapíthatjuk meg, hogy a rendőrség az a szerv, aki:

- Lefényképez és megbírságol , ha a 30-as táblánál 35-el haladsz,
- Megállít és igazoltat, megbüntet a lejárt elsősegélydobozod, esetleg izzókészleted hiánya miatt,
- Akik nem tartják be azon közlekedési szabályokat, amiket nekik betartatni kellene,
- Akik az autóban alszanak a főútvonalak bizonyos szakaszain, ahelyett, hogy az első két pontot gyakorolnák,
- Akik a lakásbetörés után kiállítják a biztosító számára szükséges 'tettes ismeretlenes' igazolást, de előtte összekenik a lakásod grafitporral,
- Akikre egy helyszínelés kapcsán órákat vagy akár fél napokat kell várni,
- Akik lebeszélnek arról, hogy feljelentést tegyél, nehogy foglalkozni kelljen az ügyeddel és romoljon a statisztika,
- Tömegrendezvényeken biztosítanak, ami azt jelenti, hogy végignézik azt, ahogy emberek bántalmazzák egymást vagy rosszabb esetben esetleg ők is beszállnak ebbe.

Szóval, ha nem életellenes ügyed van (netalán egy hulla fekszik a nappaliban), akkor jobban jársz, ha megoldod magad. Persze a papírozáshoz lehet, hogy szükség van rájuk, de kerülendő a tartós érintkezés, mert csak magad idegesíted vele.

Nincsenek megjegyzések: