Újabb adalék ahhoz, hogy miért is nem működik idehaza az, ami a világon bárhol
igen. Van ez a közlekedési információs jel, amit ha a rádióállomás sugároz,
akkor az autórádiók átkapcsolnak az információt sugárzó adókra, hogy az autós
a friss közlekedési híreket hallgathassa. Ez remek dolog, mert nem szükséges
egy alkalmasint dögunalmas adót pusztán azért figyelni, hogy ott majd mondanak
némi információt arról, melyik úton kerülünk olyan dugóba, hogy attól
kódulunk. Szóval a rendszer jó és hasznos - lenne, mondjuk Zambéziben, vagy
Kuala Lumpurban. Idehaza nem, mert sosem sikerül úgy elküldeni a kezdőjelet,
hogy az ember a lényegi információt hallhassa. Nálunk úgy néz ki a dolog, hogy
'számú autóút 34-es kilométerénél torlódásra számítsanak. pitty.' Na, baromi
sokra lehet ezzel menni, mert az ember sakkozhat és reménykedhet, mert épp
csak azt nem tudhatja meg, hogy hol történt az esemény, minden más infót
megkap a balesetről. Olyan is előfordul, hogy a jelet elfelejtik kikapcsolni
és az ember kénytelen kelletlen hallgathatja a hírek utáni baromi unalmas
műsorokat, mert a jelet elfelejtik levenni. Ilyenkor fogalmazódik meg az
emberek zömében az, hogy ez az egész egy láda savanyú vízilótrágya, pedig ha
megfelelően használnák, akár jó is lehetne. Ha a közlekedési hírek előtt és
után lenne egy szignál, ami be és kikapcsolná a jel továbbítását,
megoldódhatna a probléma. De az valószínűleg túl egyszerű lenne..
2013. november 11., hétfő
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése