2013. augusztus 16., péntek

Keresztszülő

A keresztény kultúrkörben a keresztszülő feladata az ifjú hitének a megfelelő mederben tartása, ha erről a szülők valamiért megfelejtkeznének. Ebből látszik, hogy az egyház semmit nem bíz a véletlenre. De manapság hagyománnyá vált, sokszor nem vallásosak is jelölnek keresztszülőket erre a posztra. Annak idején automatikusan a nagynénik és nagybácsik voltak esélyesek posztra, így történt az én esetemben is, bár felnőtt fejjel ezt nem tartom jó ötletnek. Minek a pozíciókat halmozni? Aki nagybácsiként/nagynéniként nem foglalkozik a gyerekkel attól miért várnánk el a törődést pusztán csak azért, mert egy újabb címkét akasztunk rá? Annak idején az én keresztszülőim is így lettek kiválasztva és soha nem éreztem a felőlük felém irányuló törődést. Jobban támogatom annak a lehetőségét, hogy a pozíción keresztül nem családtagokat vonjunk be a családba. Remek alkalom, hogy végre magunk válasszunk 'családtagot', ne készen kapjuk őket. Persze ezzel együtt sikerült beleválasztanom - az általam kinézett ember, akit akkor a barátomnak hittem, felénk sem néz és teljesen elhanyagolja az ebbéli szerepét - noha csak arra kértük, hogy néha látogasson meg, találkozzon a gyerekkel, hisz folyamatosan kérdezi mióta kinyílt az értelme, hogy mi van az én keresztapámmal? Hasztalan. A keresztanyában viszont pozitívan csalódtunk, sosem gondoltuk volna, hogy valaki ennyire önzetlen tud lenni. Akkor ez most döntetlen, az állás 1-1. Ugyan ez nem bizonyítja, hogy ez a rendszer jó lenne, de szeretnék hinni benne..

Nincsenek megjegyzések: