2012. december 11., kedd

Péktem

A szombati nap péktanfolyamon voltam. Nehezen indult a dolog a részemről, mert minden bajom volt, már ott tartottam, hogy a nejt kell elküldenem magam helyett, noha igazából én szerettem volna elmenni erre a tanfolyamra. A Makifood szervezésében a Marmorstein péksége c. előadást néztem meg, illetve vettem rajta részt. A pékünk Misi, aki azóta, mióta végérvényesen elkötelezte magát a lisztporos világban, remekmívű kézműves kenyereket készít és nem is átallja ezeket be is mutatni az arra fogékonyaknak - tehát jelen esetben nekünk. A helyszín a késtanfolyam már megszokott helyszíne volt Újpesten, a hozzávalók adottak és az asszisztencia szokás szerint kedves és segítőkész. Tucatnyian álltunk az asztalok mellett, ki ki a saját vágyai miatt, de közös lelkesedés kötött össze bennünket - jó kenyeret szerettünk volna saját kezűleg előállítani. A tanfolyam anyagaként megtanulhattuk a rozsos parasztkenyér, a tejes kifli és a kovászos baguette mákkal elkészítését. Töretlen lelkesedéssel és egy maroknyi kóstolóval tértem haza, de nem adom fel az álmaimat. Rögtön elkezdtem a kovászkészítést. Ha minden jól megy, egy hét múlva én is saját kenyeret akarok sütni..

Pár kép az eseményről:


A tejes kiflik pihennek


Készül a mákos baguett


A rozsos parasztkenyér végre elkészült!

Nincsenek megjegyzések: