2010. február 8., hétfő

Fa(át)vágás

Végre van tűzifánk! Hosszas egyeztetések után a fát szállító kisiparos elhozta a nekünk szánt mennyiséget és leborította az udvaron. Egy kedélyes délelőttöt töltöttem a logisztikával - manapság így mondják divatosul azt, hogy valaki a helyére trógerol valamit. A munka ugyanaz, de sokkal jobban hangzik. Úgy gondoltam, hogy a sok hit után némi bizonyosságot próbálok szerezni arról, hogy a nekünk szállított mennyiség valóban arányosítható-e azzal, amiért fizettünk. Mázsám nem lévén a mennyiséget becsültem. Számoltam a talicskákat amiket hátratoltam, majd lemértem egy talicska súlyát és érdekes eredményre jutottam. Egy talicskányi fa kb. 50 kilóra jött ki. 17 talicska volt az a nagynak látszó fahalom. Azt elfogadom, hogy esetleg egyet elszámoltam, és két talicska fát hozzászámolok mint kerekítési eltérést. Az összesen egy tonna fa. Mivel mi 12 mázsát vettünk, két mázsa így is hiányzik, amivel nem tudunk elszámolni. A fuvaros esküdözik, hogy márpedig annyi volt az annyi. Szerintem meg át lettünk verve egy kissé. A számolásom elég sok felfelé kerekítést tartalmazott és így sem jött ki a várt eredmény. Azt nem értem, hogy van az, hogy ilyen vásárlásnál, ha utánaszámolok mindig az jön ki, hogy rosszul jártam. Jó lenne, ha egyszer az jöhetne ki, hogy én járok jól! Vagy csak ne számolgassak?

Nincsenek megjegyzések: