A múltkor csak közvetett szenvedője voltam, ma reggel azonban sikerült is személyesen igénybe vennem a szolgáltatást, mellyel 'A' pontból 'B' pontba szállítottak. Nagymaroson vettem jegyet Alsógödre, és meglepetésként ért, hogy azt mondták be, hogy csak Felsőgödön áll meg a vonatom, ahol én szerettem volna, ott nem. A pénztáros azt mondta, mikor megkérdeztem, hogy igen, a jegy jó, de Vácon át kell szállni. Attól eltekintek, hogy ezt akár mondhatta is volna a jegy megvásárlásakor, de ebben a rendszerben már megszoktam, hogy mindent magamnak kell elintéznem, így ez nem is viselt meg annyira. Annál jobban az, hogy nem lehet menetrendet kapni. Elméletileg kétféle létezik, egy teljes magyarországi, és erre a vonalra szóló. Utóbbiból volt kb 50 db és nulla perc alatt elfogyott, azóta nem is kaptak belőle. Igaz, ingyen adták, így gondolom a népek duplán vitték, de én pénzt is adtam volna érte. A másik, a teljes, meg nem is volt . Praktikus, ha a MÁV a menetrendváltozáshoz nem ad menetrendet. Rendben van, hogy ingyen nem, de pénzért sem. Vácon tehát átszálltam, és mivel a tájékoztató táblától nem lettem okosabb, hirtelen egy vonat felé sétáló kallertől próbáltam információhoz jutni. (Három, tökugyanolyan vonat állt egymás mellett. A nép az egyikhez szállingózott inkább, és én ezt jó jelnek vettem, de biztosra akartam menni.)
Én: Elnézést kérek, melyik vonat megy a Nyugatiba? Kaller: Ez is oda megy. (Hurrá! Vác egy átmenő állomás, tehát a vonatok fele biztosan oda, a másik fele a másik irányba, Szob felé megy. Kaptam egy frappáns választ, és mégsem megyek vele semmire.)
Én: Mikor indul ez a vonat?
Kaller: Majd ha engedélyezik neki! (Őrület! Újból hülye kérdést tettem fel, hisz azt minden ostoba civil is tudhatná, hogy tilos jelzés ellenére nem fog elindulni a szerelvény!)
Én: Mikor kellene elindulnia?
Kaller: 8.03-kor.
Végre! Ezzel kellett volna kezdenem. A hiba az enyém, belátom, hisz a tökéletes személynek teljesen hülye kérdéseket tettem fel, de azért tanulok és mivel fejlődőképes vagyok, sikerült is megtudnom, amit szerettem volna. A vonat tényleg elindult, amikor engedélyezték neki. Ugyan az utastájékoztatás itt sem állt a magaslatán, mert csak azt mondták be, hogy az első vágányon tolatást végeznek, (Furcsa mód két vágány van, ami első vágány, az 1A és az 1B, a miénk az 1B volt) és egyszer csak a szerelvény el is indult. Először azt hittem, hogy átcsoportosítanak valamelyik másik sínre, mert eddig a tolatás szó bennem azt a képzetet keltette, hogy jön valami mozdonyféle, és kocsikat taszigál ide és oda, de ehelyett, a vonat felgyorsult, és végtelennek tűnő odisszeájába kezdett. A kocsiban kellemes meleg volt, bár ordenáré kosz fogadott, az embernek tényleg hányni lenne kedve tőle, de erről részben a kedves utastársak tehetnek. Ha MÁV úgy gondolja az elégséges szolgáltatást, hogy elvi sz oda, ahova a jegyem szól, többé kevésbé a megbeszélt napszakban, akkor igaza van. De talán a XXI. században ez már kicsit kevés..
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése