2012. október 25., csütörtök

Oltári szívás

Kis szakmai rész következik, mert ilyen is elő szokott fordulni. Otthon, egy különös ötlettől vezérelve azt gondoltam, hogy az asztali gépem frissíteni fogom 10.04-ről 12.04-re. A laptopomon csináltam egy dist. upgrade-t és gond nélkül megoldotta. Vettem egy nagy levegőt és elkezdtem. Nos, az automatikus frissítés szokás szerint nem ment. Megfogadtam, hogy nem kísértem a sorsot, de mindig ellágyulok valamiért. Lett egy friss rendszerem, de nem volt grafikus konzol. Rootként el tudtam ugyan indítani, de csak alacsony felbontással, userként nem ment. Átkoztam magam, de letöltöttem egy kubuntut, de az desktop volt, így nem tudtam volna raid-et kezelni, így végül egy ubuntu telepítőlemezzel próbálkoztam. Az felment, de kép helyett valami torz ábra jelentkezett. Közben töltöttem magamnak egy rendes kubuntut is, de az a telepítésbe halt bele egy feloldhatatlan függőség miatt. De legalább lett egy alaprendszerem. Áthoztam a csomaglistát a notebookról, mert ott jól működött a 12.04 és 'dselect install'-al megpróbáltam feltenni, de az is elhasalt. Viszont újraindítás után volt kép, de 800x600-as felbontásnál nem sikerült többet kicsikarnom. Utánaolvasva a dolognak, kiderült, hogy az nvidia driver a ludas az egészben, így próbáltam konzolból telepíteni. A gond az volt, hogy hiába telepítette a csomagokat, kernel drivert nem tudott fordítani hozzá. Kiderült, hogy az agyatlan ubuntu felismerte, hogy amd procim van és felajánlott hozzá alapértelmezetten pae-s kernelt, de az alapkernel headerjét és forrását tette fel hozzá, így nem tudott a telepítő a kernelhez valót fordítani. Amikor végre kiderült ez, és sikerült rendesen telepíteni a szükséges dolgokat, az az átok driver is rendesen lefordult végre és varázslatosan minden a helyére került. Sikerült megejtenem a szokásos asztali beállításaimat, így éjszakára már a kedvenc gépemen tudtam nézni a youtube-ot. Ritka nagy szívás volt. Megfontolandó lenne az ubuntunak is ritkítani a kiadásokat, de inkább cserébe jobban tesztelni a megjelentetett szoftvert..

Nincsenek megjegyzések: