2010. október 5., kedd

Autóügy

Nem olyan régen vizsgázott le az autóm. Hidegzuhanyként ért, hogy az eddig környezetbarátnak hitt gépjármű piros környezetvédelmi matricát kapott, noha eddig azt hittem, hogy gyárilag ennél azért jobb. Amikor utána mentem a dolgoknak, több minden derült ki. Írtam az Autóklubnak is, ahol legalább már húsz éve vagyok tag illetve a jogvédelmi biztosítómnak - mert ott meg fizetek az ilyesmiért. Igaz, az Autóklubért is, bár eddig még megúsztam anélkül, hogy igénybe vegyem a szolgáltatásaikat - illetve utóbbit majdnem. Mind a ketten letojtak. Amikor írtam egy panaszlevelet, arra rámozdultak. Mindketten elnézést kértek, majd az Autóklub adott egy olyan választ, ami szerint nem lehet az autómat átsoroltatni - utóbb ez bebizonyosodott, hogy hülyeség és rosszul is tudják. A biztosító szintén elnézést kért, de legalább jó választ adott, és felajánlotta, hogy panaszként kezelik az ügyet, ha akarom. Nem akartam. Ilyet az Autóklub meg sem próbált tenni, e-mail továbbítási zavarra hivatkozott, amit nem igazán hiszek el - de ez meg az én dolgom. Szóval kiderült, hogy van egy jogszabály ami kimondja, hogy minden 1996 után forgalomba helyezett autó, amelyik tudja az Euro-II minősítést, noha alanyi jogon nem kapja meg a magasabb kategóriát, kérheti az átsorolást. Ezt a Közlekedési Hivatalnál lehet kérni műszaki szemle után. Tegnap felhívtam a hivatalt és ott azt mondták, hogy legegyszerűbben a vizsgánál intézik ezt el (sőt, nekik észre kellett volna ezt venni és teljesen maguktól elindítani a processzust - de nem tették.) úgyhogy fáradjak vissza a vizsgahelyre, ott kitöltenek egy papírt amivel el lehet menni az okmányhivatalba, és kész. Tulajdonképpen tök egyszerű - lett volna a dolog, ha valaki szól érte, hogy lehet ilyet - de nem tette, ezért futhatok én külön köröket. Ahogy gondolom más is tehetné, de nem tudja meg, hogy jogosult lenne valamire, de a hivatalokban elintézik, hogy ne tudhassa meg, csak azért, mert így valakinek egy kicsit dolgoznia kellene még..

Nincsenek megjegyzések: