2012. szeptember 5., szerda

Raspberry Pie

A saját málnás pitém! Mióta megérkezett, azóta sok minden történt. Kollégám élesztette fel és mivel ő maximalista, nem volt megelégedve a képlejátszás minőségével, így engem is elkedvetlenített. Szerencsére egy kedves facebookos ismerős visszahozta belém a lelket - ennek ilyennek kell lennie - mégis nem várhat az ember 35 dollárért űrrepülőgépet! Ezzel el is érkeztünk a project költségvonzatához. Szóval maga az alapgép volt 35 dollár, kb 8000 forint. Ezért a pénzért a csomagot elhelyezték az íróasztalomon, egy lépést sem kellett tenni érte. Viszont majdnem kivártam hozzá az elefánt életkorát, olyan lassan akart ideérni. Táp nem volt hozzá, szerencsére sok usb kábelem van, és az eszköz elmegy egy usb portról is, úgyhogy külön tápra egyelőre nem költök. Vettem hozzá egy 4GB-os SDHC kártyát, ez volt kb 4eFt, egy HDMI kábelt 1eFt és egy szuper vezeték nélküli billentyűzet-egér kombót. Ez utóbbi 10eFt-ba került. Ezt lehetett volna olcsóbban is kapni, én egy kompakt típust szerettem volna, és egy márkásabb eszközt néztem ki erre a célra. Egy dobozt rendeltem még hozzá, majdnem 4 eFt-ért, így az egész cakk und púder 27.000 forintba került. Kérdés ugye, hogy megéri-e ez egész? Mivel a hdmi kábelt, az SD kártyát és a vezeték nélküli billentyűzetet bárhol felhasználhatom, így azt hiszem, hogy jó vásárt csináltam. A cél az volt, hogy egy általánosan használható, netezős multimédia központ legyen a nappaliban és azt hiszem ez a cél most megvalósult. Ráadásul jól is néz ki..

Nincsenek megjegyzések: