2013. január 11., péntek

Olaj

Az olaj fontos dolog. Akkor is ha a föld alatt van, de akkor is, ha máshol. Régen a lányok mosolyáért, esetleg aranyalmákért, újabban a fekete aranyért szokás háborút indítani, ebből is látszik a fontossága. Vannak dolgok, amiknek lételeme az olaj, ilyen például a Bádogember az ismert meséből, de ilyen az autóm motorja is. Utóbbiból kifogyott az előbbi, jelezte nekem egy kis piros lámpa a műszerfalon. Miután tettem bele az életet adó folyadékból, a lámpa továbbra is jelzett, de mivel dolgom volt, így óvatosan, de autóztam - mert kellett. Gondoltam, ha a nívópálca a tanúm rá, hogy van olaj a gépben, akkor túl nagy hiba nem lehet a motorral. Hát, lehet - esett le a tantusz az autószerelőnél, amikor kiderült, hogy valóban nem volt olajnyomás a motorban, így bármikor beállhatott volna a kocsi szíve, mert az olajszivattyú szűrője volt elkoszolódva. Szerencsére, valamennyi olajnyomás mégiscsak lehetett, mert az autó nem ment tönkre, azóta is békésen dorombol annak ellenére, hogy tudatlanságom miatt megpróbáltam kitaposni a szívét acélbetétes bakanccsal. Azóta kapott új szűrőt és új olajat is és én egy tapasztalattal, az autószerelő némi készpénzzel lett gazdagabb. Azt hiszem több szerencsém van, mint eszem..

Nincsenek megjegyzések: