2010. november 8., hétfő

Monte Christo grófja

Hosszas tűnődés majd végül egy eredményes keresési hadjárat végén hozzájutottam a címben szereplő műhöz. Elhatározni sokkal egyszerűbb volt mint megszerezni, de végül ráakadtam egy olyan könyvesboltban, ahol már nem is számítottam rá, hogy meglelem. Mióta külön szobába költöztettek a kollégámmal és kiírtam az ajtóra, hogy If vára, egyre sürgetőbb késztetést éreztem arra, hogy elolvassam a művet. A végső lökést a tévében bemutatott film adta - ekkor már nem volt megállás. Azóta, idebenn többen is utaltak rá, hogy én lennék a gróf. Ez igazán megtisztelő lenne - tekintve hogy mind az 1135 oldal róla szól, de én azt hiszem, ha lennék valaki, inkább Faria abbé lennék. Bár tudom, hogy a szereplése a műben maximum százötven oldalra korlátozódik és nem végződik hepienddel, de akkor is. Már Pelikán József is megmondta, hogy az élet nem habostorta és nem lehet mindenki gróf. Valakinek a balhét is el kell vinnie..

Nincsenek megjegyzések: