Azaz Odüsszeiám egy magyarországi távközlési vállalattal, akik a hazai piacon kiemelt szolgáltatónak tartják magukat, megfelelő üzleti politikát folytatva harcolnak az előfizetőik kedvéért és kényelméért. Elvileg. A gyakorlat ugyanis mást mutat. Az ősz botránya volt a Telekom csatornakiosztás változtatása, amit a cég a nagy társadalmi nyomás miatt vissza is volt. A kihajítani kívánt csatornákat birtokló Fox megjegyezte, hogy további szolgáltatóknál a csatornái elérhetők maradnak, ide sorolta az Invitelt is. Akkor úgy voltam vele, hogy boldogan hosszabbítottam meg újabb két évre a hűségidőmet a cégnél. (Na jó, nem voltam maradéktalanul boldog, az Invitel ugyanis volt olyan kedves és kifejtette, hogy meglévő ügyfélként nem érek annyit, mit az, aki most esik be az utcáról, szóval nem kaphatom meg hűséges előfizetőként azt az árat, amit valaki, aki most köt szolgáltatást, igénybe vehet. Ez egy kicsit rosszul esett azért, hiszen hosszú évek alatt több százezer forintot hagytam a cégnél és ez persze nem számít, valaki, aki lehet, hogy az első számláját sem fogja befizetni, különb árakat kaphat. A gyakorlat nem egyedi a cégek életében, szóval ez van. A cég nem hajt az általam gondolatban alapított, legjobb szolgáltató díjra, de ezúton üzenném, hogy nincs a jelöltek listáján!) A Telekomban volt annyi gerinc, hogy visszavonta a csatornakiosztás módosítását, azaz be tudták tenni azokat az adókat a kínálatukba, amit be kellett tenni és ehhez nem kellett kivenni olyanokat, amiket néztek is. Aztán persze megjött az Inviteles levél is ugyanerről, beindult a társadalmi nyomás, ám az Invitel állta a sarat. Nehogy már a hülye ügyfelek diktáljanak egy ekkora cégnek! Az agyamat elöntötte a sz@r, így az online ügyfélszolgálat lehetőségeit kihasználva panaszt írtam az Invitelnek. Na ez az online ügyfélszolgálat is megéri a pénzét, ugyanis az rendben van, hogy az ember beírja a panaszát, válaszolnak is rá, hogy rögzítették a y.x.z számon és rövidesen reagálnak. Majd bedobva a postaládába, ajánlott levél érkezéséről kaptam értesítést, amit felvehettem a postán. Kiderült, hogy a cég válasza volt! A postán sorba kell állni - a magyar postát senkinek sem kell bemutatni - szóval majdnem akkora élmény, mint az Invitel maga. Az online ügyintézés az a cég szerint úgy néz ki, hogy beírsz a felületen, majd ők ajánlott levélben válaszolnak, amit a postán lehet kiváltani. A bankok bedobálják a bankkártyát a postafiókba, de az Inviteles válaszért el kell menni a postára, személyesen felvenni. Nyilván túl egyszerű lenne beírni az ügyfél postafiókjába, hadd ugráltassuk már, ha levelezni mert az idióta. (Arról most nem is szólok semmit, hogy lemondtam egy virtuális szolgáltatást, amit a cég bénaságából kellett úgy megcsinálni ahogy, ugyanis volt egy 3az1-ben szolgáltatásom, amiből nem tudtak résszámlát adni a cégemnek, ezért felbontották ezt két darab 2az1-ben szolgáltatásra, amit nem elég, hogy kétszer annyiért számláztak ki éveken keresztül, mint amennyi lett volna, ha mint 3az1-ben veszem igénybe, de amikor az egyik 2az 1-bent lemondtam, azóta havonta felhívnak azzal, hogy adjam le a szolgáltatás megszüntetésekor leszerelt modemet - ami ugye nem volt, mert ez csupán csak egy papíron létező dolog volt azért, mert ők ezt nem tudták másképp lekezelni. Azóta nagyjából havonta hív fel egy telefonszerelő, aki vinné a modemet és mondhatom neki el az egész történetet, illetve azt, ha leadom a nálam lévő egyetlen modemet, akkor nálam nem marad egy sem. Arra leszek kíváncsi, mikor kezdenek kötbérezni!) Szóval a levél maga, röviden. Szép levél, ügyintézővel, iktatószámmal, ahogy kell. Kivonatolva a tartalma annyi, hogy bekaphatom. Az én dolgom az, hogy fizessem a számlát és ne akadékoskodjam. Persze szájbarágósan az egész nagyjából 5 oldal, de jól tudok egyszerűsíteni. Persze vannak közvéleménykutatások, linkek - ha például valaki beírja az ajánlott linket, láthatja, hogy létezik nézettségelemzés, de a legfrissebb 2013-as, ebből nyilván le lehet vonni következtetéseket 3 évvel későbbre, ráadásul az almát hasonlítják össze a körtével azáltal, hogy egy kalap alá veszik a természettudományi csatornákat mondjuk az RTL Klubbal, akkor valamiért kijön az, hogy utóbbi toronymagasan vezet. Nahát, milyen meglepő! Persze kaptam magyarázatot arról, hogy mennyivel jobb lesz nekem, ugyan a kedvenc csatornáimat elvesztem, a rajtuk futó sorozatokkal egyetemben, de kapok helyette másik csatornákat és megkapom az eddig annyira népszerű Spektrum csatornát is, ami mondjuk eddig is megvolt, de hát ajándék lónak ne nézzed a fogát. Erről az egészről az jut az eszembe, hogy a cukrászdában bejelentik azt, hogy a szeretett vaníliafagyi nem lesz többet, de szeressem helyette a csokoládét, ami ugyanolyan jó, illetve megkapom születésnapomra a saját biciklimet, ami persze szép ajándék, hiszen el is vehették volna azt is. Persze a hűségidőt ki kell várni, de veszek egy centit és kezdem vágni és ha letelik az idő úgy itt hagyom ezt a céget mint a pinty. Aminek több pozitív hatása is lehet. Ha sokan csinálják, végre az Invitelnek is leeshet a tantusz, addig viszont van nagyjából két évük meggondolni magukat, míg én hűséges maradok. Mert egy szerződés megkötésekor nyilván csak a cégnek vannak jogai, nekem jogom van fizetni és nézni azt, amit az arcomba tolnak ezért. Ugyanakkor ha más sem jó, vissza tudok jönni és akkor újra ki lesz nyalva a fenekem fényesre, mert új ügyfél leszek, nem pedig az a béna lúzer, aki már évek óta fizet valamiért, ahelyett, hogy elment volna már rég az UPC-hez, akik nagyjából feleannyiért tudják nagyjából ugyanezt szolgáltatni. Ugye a megszokás! A levélben még benne volt az is, hogy az Invitel évente csak egyszer gondolja meg magát és az már megtörtént, így ha kisbalták esnek az égből, ez akkor is így fog maradni. Akár a fejem tetejére is állhatok. De azért remélik, hogy mindettől én még jól fogom magam érezni és elégedett ügyfélként létezem továbbra is. Ja, ez az ami jellemző rám. Persze..
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése