2013. március 19., kedd

Bögre

Rejtélyek márpedig vannak! Tudom, hogy létezik egy népszerű filmsorozat is 'Rejtély' címmel, de míg az tulajdonképpen egy mese, és fikció, nálunk az élet maga szolgáltat a sorozatnál sokkal nagyobb talányokat. Mint például a köddé vált bögre esetét. A dolog azzal kezdődött, hogy a gyerek szólt, hogy összetört egy tányért és furcsa üvegszilánkot találtam a szőnyegen. Elvben persze lehetett volna ez a tányérból származó szilánk is, de a tányér füstüveg volt, a szilánk meg fehér. Utóbbi felett könnyen napirendre is tértem, amikor feltűnt az, hogy hiányzik egy bögre is, ami véletlenül pont víztiszta üvegből volt. Mindenki határozottan cáfolja azt, hogy összetörte volna, a gyerek is csak a tányért vallotta be - annak a szilánkjait összetakarította és a kukába helyezte - azt ott meg is találtam. Az érveit, mármint, hogy ha a tányért bevallotta, miért titkolná a poharat - kénytelen vagyok elfogadni, ugyanakkor tudom, hogy sem én, sem a nej nem törtünk össze semmit. Elvben a macskák még összezúzhatták volna, de kétlem, hogy ennyire tökéletesen ki tudnak takarítani utána. A bögre azonban továbbra sincs meg és cserépállapotban sem feltalálható. Valószínű, hogy eltört, hisz belőle lehet a szilánk, de mindamellett nyomtalanul el is tűnt! Mi ez, ha nem maga a tökéletes rejtély?

Nincsenek megjegyzések: