2017. április 3., hétfő

Mobil parkolás Szegeden

Mobil parkolás Szegeden - hülyéknek. Így például akár nekem is. Azt hiszem örültem volna annak, ha ezt így valaki elmagyarázza nekem, mert csak álltam mint Bálám szamara, néztem egy színes táblát az utcasarkon és az a kérdés pattogott a koponyám belső falán, hogy: - Miii vaaaaan??? Ugyanis mobilparkolni szerettem volna. Ez többnyire egyszerű dolog szokott lenni, ha van alkalmazásunk hozzá (Én a Telenor Wallet-et használom.) A program megmutatja a gps pozíció alapján, hogy hol vagyunk és ott melyik kód az aktuális, ezek után be kell írni a kódot és a rendszámot egy megfelelő mezőbe, elküldeni, majd megvárni a visszaigazoló sms-t. Itt viszont rögtön négy kód is volt, ami azt eredményezte, hogy elügettem a sarokra, megnézni a kirakott táblát. Aztán persze kedves helyiek elsimították az agyamban örvénylő káoszt és kiderült, hogy a négy kód nem tévedés, ugyanis Szegeden nem úgy van időalapú parkolás, mint mondjuk Pesten. Van négyfajta jegy és különböző zónák. A négyfajta jegy/kód különböző zónákban különböző időtartamú megállásra jogosít. Ahogy távolodunk a belvárostól, úgy egyre többet és többet. Ha megveszünk egy jegyet, akkor az az első zónában x parkolást ér, a másodikban mondjuk 2x-et, a harmadikban meg 4x-et. Leállítani meg nem lehet a parkolást, mert az időt előre kell megvenni és annyit parkolunk ott, amennyit szeretnénk. Szóval ez a titok nyitja. Az, hogy miért ennyire bonyolult a dolog, a fene sem tudja, de az látszik, hogy miért éri meg a parkolót üzemeltetőnek. De azt, hogy ezt miért nem lehet közérthetően kiírni, azt továbbra sem tudom..

Nincsenek megjegyzések: