2010. július 23., péntek

Fizetős egészségügy

Úgy tűnik mégiscsak megvalósult a nagy álmunk, fizetős lett az egészségügy bizonyos része. Itt nem a borítékban a zsebekbe tömködött hálapézre értem, hanem a nyíltan, a szolgáltatás  igénybevétele előtt bejelentett összegre. Tegnap a nej vérvételre ment egy kórházba. Ott az asszisztens közölte vele a vérvétel előtt, hogy tizenháromezer forint lesz - a doktor úr nem említette, hogy fizetni kell érte? Nos, a doktor úr, valóban nem említette és azt sem igazán értjük, hogy ugye van tb kártyánk és havonta jelentős összeggel járulunk hozzá az egészségbiztosítás működéséhez és tb finanszírozott laborba fáradt ugye be. Mert ha elkapta volna a főúri nagyzás és maszek orvoshoz megy, akkor még meg is érteném. Így viszont, mivel ott volt, se köpni, se nyelni nem tudott hirtelen, jámbor birkaként beállt a nyíráshoz. Szerencsére volt nála annyi pénz, hogy tudott fizetni. Az asszisztens elővette a pénztárcáját és abból adta a visszajárót. Utólag derült ki, hogy se számlát, se blokkot nem adott a befizetésről, így semmi nyoma nincs az elbeszélésen kívül a tranzakciónak. Azóta is azon töprengek, hogy valami megváltozott amiről lemaradtunk, vagy valaki egyéni partizánakciója volt egy kis mellékes érdekében?

3 megjegyzés:

Rea írta...

Bakker :(
Jól levették.
A kismamákat szokták így levenni a vérvizsgálatokért, ha a "fogadott" orvosuk küldi őket laborba, akkor fizetni kell a dologért.
Nagy átverés az egész, és egyszerűen csak ennyit mondok erre: Menjenek a p....-ba!

Unknown írta...

Az a baj, hogy az ember azt se tudja, hogy miért kell fizetnie, és miért nem. Mondjuk azért asszonykád valami bizonylatot kérhetett volna..., de már mindegy. Bizonyítani, hogy tényleg kértek pénzt nem fog tudni utólag. Marad a morgás, és a felháborodás.

chilii írta...

a jogosítvány meghosszabbításához szükséges orvosi igazolásról sem kaptam számlát legutóbb. telefonon kértem időpontot, még csodálkoztam is, hogy nem stimmel, szerdán a mi dokink délutás szok'lenni, de nem kérdeztem vissza. reggel lementem, mondom jöttem az időpontra, csak én a másik körzetbe tartozom. el is akartak zavarni rögtön, de közbevágtam, hogy munkaidőből vagyok és csak az a nyomorult igazolás kéne. "fáradjak be nyugodtan, 5000 forint lesz, tessék itt a pecsétes papír, ide lesz kedves a pénzt a zsebembe, viszlát!"