2023. március 29., szerda

Kruzslák

           Voltam ma a Lomexben.Ez egy alkatrészáruház, aminek a webboltjában vásároltam, majd elmentem a megrendelésemért, amit Dunakeszin át tudtam venni és kártyával ki is tudtam fizetni és ezért nem kellett bemenni a nagyfaluba. Az üzletben ki volt téve a régi üzlet fényképe, amitől rögtön emléktolulásom lett. Régen ez a barkácsolás sokkal nagyobb mértékben zajlott és erre infrastruktúra is volt. Mint ne mondjak, az Oktogonon is volt egy alkatrészbolt, ahova ellenállásért, kondenzátorért járt az emberfia és mindig volt 2-3 ember legalább a boltban. Azóta persze híre hamva sincsen, ahogy a legtöbb alkatrészboltot és az amatőrség nagy részét is elmosta az idő. Mert minek is, ha Kínából fillérekért ide lehet rendelni bármit? Ki fog ezek után pákát ragadni, alkatrészeket vadászni, nyákot tervezni és áramkört éleszteni? Jó volt látni a régi üzletet a megfakult fényképen a falon és felidézni az őskort, amikor még élményt jelentett ilyen helyekre járni. Ma már csak nyűg lenne. Még a néven is gondolkoznom kellett, mert mi az utcanév alapján azonosítottuk a boltot. Eszembe jutott, ez volt a Kruzslák, mert az akkori Kruzslák Béla utcában volt.


Nincsenek megjegyzések: