2022. március 22., kedd

Zoknik, avagy az elronthatatlan dolog elrontása egyszerű lépésekben

                     Az élet nagy kérdései rovatomban a zoknikról lesz szó. Eddig nem tulajdonítottam nagy jelentőséget a dolognak, vannak jó zoknik és rosszak, az ember, ha cipőt kíván húzni, praktikus, ha zoknit is vesz. Részben nem nyom a cipő, részben nem büdösödik bele a láb, szóval csak előnyök vannak, hátrány viszonylag kevés. Ahogy eddig itt meg is állt a dolog, illetve még annyival egészül ki, hogy nyáron vékony zokni dukál, télen meg vastag, hisz a láb fázékony, főleg, ha az ember hajlamos zokniban mászkálni a lakásban. Azonban az utóbbi idők két zoknijánál nyugtalanító dolgot fedeztem fel. Mivel eleddig nem tulajdonítottam nagy jelentőséget a dolognak, nem is igazán figyeltem oda arra, hogy veszem fel őket - nagyjából 50 év működési és működtetési tapasztalat feljogosított arra, hogy magamra rántsak egy pár fuszeklit reggelente, de ez mára egy csapásra megváltozott. Ugyanis felfedeztem, hogy ezek a zoknik meg vannak ám jelölve! R és L betűk jelzik azt, hogy melyik lábra valók! Na de miért van megjelölve látszólag két tök egyforma darab úgy, hogy elvileg nem lenne mindegy, hogy melyik lábon van? Ezt persze úgy fedeztem fel, hogy szöget ütött bennem a gondolat, miközben a lábamra meredtem - miért van a jobb lábamon L a balon meg R betű, amikor ennek fordítva kéne lennie? Nyilván azért, mert eddig fogalmam sem volt arról, hogy egy zoknit fordítva is fel lehet húzni jól! Na de mi az egésznek az értelme, azon kívül, hogy lehetőséget adtak arra, hogy a látszólag egyszerű, elronthatatlan tevékenységet mégis el lehessen rontani? Azt hiszem ez is a világegyetem megmagyarázhatatlan dolgai közé lesz besorolva.


Nincsenek megjegyzések: