2019. december 4., szerda

Trabant

Annak idején minden autó legaljának tartották a Trabantot. Aki ismerte, azért tudta, hogy ez nem igaz. Igazán szerethető kisautó volt, faék egyszerűségű megoldásokkal, minőségi anyagokkal felépítve. Annak ellenére, hogy egy olyan országban készült, ami régóta fenn sincs a térképen és akik ott éltek, mára már rég elfelejtették ezt, vagy most igyekeznek elfelejteni. A minőségi alapanyagokat azért írtam, mert épp pár éve történt amikor épp Trabantoztam anyám kocsijával, hogy kitörött az egyik hátsó kerék. A tartópogácsa szakadt ki az alvázból, ettől a hátsó kerék elfordult és biztos ami biztos behúzta a kézifékbovdent is, ezzel együtt a kéziféket is. Ott álltam meg mint a szög, Vácon a (volt) Élmunkás abc előtt, amíg értem nem jött a tréler és el nem vitt. Ma a gyerek ment el a nej kocsijával, ami egy Matíz, több mint tíz éves életkorral és kiszakadt a jobb első kereke a helyéről. Szerencsére még nem ment fel az autóútra, még azelőtt történt a dolog. Mondta, hogy össze-vissza akart menni az autó - nem is csoda - szóval furcsállotta a dolgot. Tudom, hogy autót nem az örökkévalóságnak terveznek, főleg nem egy Matízt, de ha arra gondolok, hogy a Trabantból kb harminc év múlva szakadt ki a kerék, egy Matíznál ehhez a fele sem kellett - szóval ez az ami igazolja azt, hogy a volt NDK-ban azért tudtak még valamit.

Nincsenek megjegyzések: