2018. november 23., péntek

Csoda történt!

Csoda történt! Mert történhetnek csodák mindenhol, akár egy álmos kisváros álmos téli estéjébe hajló délutánján is, bárhol és bármikor. Láttunk már csodákat máskor is, ilyen például a könnyező Szűz Mária szobor, vagy a  17. század óta folyamatosan taknyos szürke szamár szobra, amit ha még nem találtak meg, egyszer biztosan rábukkannak, ha veszi a fáradtságot valaki és keresni kezdi. A csoda persze velem esett meg, ami különös szerencse, hiszen így teljesen hiteles forrásból tudom jelenteni, az információ így semmiféle torzuláson nem ment keresztül és kinek hinnék jobban, magamnak vagy a saját szememnek? Szóval tegnap este beugrottam a Lipóti pékhez, hogy nagy szeretetéhségemet szeretetkaláccsal tudjam orvosolni, de természetesen a szintén szeretetre vágyó tömeg ezt elhappolhatta előlem. Hiába, egy hideg téleleji napon mindenki szomjúhozza a törődést! Szóval kalács nem volt, így Marie Antoinette szavai sem adtak támpontot arra, hogy mi legyen, hisz ő a fordított helyzetre adott útmutatást, arról nem volt szó, hogy mit tegyünk, ha kalács nincs! Ezért hosszas tépelődés és vad belső harc után vettem két csokis croissant. Még láttam, ahogy a hölgy benyúl a polcba és beteszi a kiválasztott péksüteményt a zacskóba. Ezután hazamentem és elhelyeztem a konyhapulton. Reggelinél persze előjött újból a péksütemény ügye (ugye?) és megdöbbenve tapasztaltam, hogy a tegnap vásárolt csokis croissant az éj leple alatt, lassan, de biztosan kakaós csigává változott! A bűnjelet eltüntettük, kénytelen voltam róla meggyőződni organoleptikusan is, hogy az átalakulás mindenre kiterjedő volt és teljes, így azt kellett megállapítanom, hogy az volt! A kakaós csiga transzformáció maradéktalanul végbe ment, a legapróbb morzsája is a kakaós csiga állapot összes jellemző tulajdonságával bírt! A csoda megtörtént és itt volt közöttünk! A teremtő erő ismét nagyot alkotott és ha hozzátesszük mindehhez, hogy Göd a kakaós csiga városa, akkor mindez nem is lehet olyan véletlen!

Nincsenek megjegyzések: