2015. december 14., hétfő

Benzinár

Az eddig is megszokott volt, hogy különböző benzinkutakon különféle benzinárral találkoztam, bár ennek jogosságáról nem vagyok őszintén meggyőződve. Tudom, hogy lehetőség van rá, de nem tudom mennyire etikus az, hogy ugyanaz a termék, ugyanabban a boltban pusztán azért kerül csak többe, mert az egyik bolt az autópálya mellett van. Persze lehet azt mondani, hogy akinek telik az autópálya használatra, annak teljen a drágább üzemanyagra is, de én ezt akkor sem tartom jó ötletnek. Annál is inkább, mert jártam környező országba, ahol egészen más gyakorlat tűnt fel. Ők ugyanazért a termékért ugyanazt az árat kérik, főleg, ha minden más paramétere hasonló, tehát semmi hozzáadott érték nem módosítja az árat. Valahogy a gyakorlatból azt sejtetem, hogy a lokáció alapú árképzés után jön majd a pofa alapú. Ha valakinek nem tetszik a képe, vagy az autója, akkor más árat fizet - szóval akkor inkább kerüljön mindenkinek ugyanaz ugyanannyiba! Bár a pálmát az M2 benzinkútja viszi - eddig legalábbis. Ugyanis, ha Pestről jössz, egy forinttal drágább a benzin, mintha Vácról jönnél. Ilyet eddig még sehol nem láttam - két egymással szemben lévő kút esetén, de úgy látszik, még mindig nem láttam eleget az életben.

Nincsenek megjegyzések: