2015. november 2., hétfő

Sajtnapló

Tegnap megtörtént az, aminek meg kellett történnie. Napok óta húzom a dolgot, de végre szakítottam rá időt és feldolgoztam az ajándékba kapott birsalmát sajtnak, mielőtt a fene ette volna meg. Szép volt a gyümölcs, alig volt benne kukac és romlásnak sem indult még, tehát éppen itt volt az ideje. A gyümölcsöt csak megmostam és epiláltam, majd felvágtam és főzni tettem fel majd le is passzíroztam. A nyers (igazából főtt) alapanyag 5 kiló lett, amit csökkentett cukortartalommal is 8 és fél kilós indulóadagot adott. Két gázrózsára tettem fel főni a legnagyobb edényünket (ezért később meg is kaptam az aktuális leszúrást, mert a túllógó láng elszínezte az edény alját két kis helyen. ) és több órán keresztül főztem a masszát, míg végül a színe egészen barnás nem lett és megfelelően bőrösödött. Közben harmadfokú égési sérüléseket szenvedtem több helyen, pedig igyekeztem biztonsági játékot játszani, de a mindenfelé fröcsögő cukros massza igencsak éget! Végül majdnem 11 órára lettem kész a formába töltéssel és az elpakolással. Jónak ígérkezik a cucc, de a végső szót a szárítás után mondjuk majd ki és az még egy külön kör lesz. Meg is kell védeni a kíváncsi muslicaszemek elől - ezen a megoldáson még gondolkodnom kell..

Nincsenek megjegyzések: