2015. november 2., hétfő

Biztonság

Olvasom az újságban, hogy mennyire veszélyes az autókban a harmadik üléssor egy baleset esetén. Valamelyik utazási biztonsággal foglalkozó cég, nem akarok nagy hülyeséget mondani, de talán a német autóklub az ADAC vagy valami hasonló szervezet minősítő cége vizsgálta ezt meg a közelmúltban. Nem akarnám lekicsinyelni a szervezet munkáját, de szerintem tévedésben vannak. Persze tudom, a vizsgálat célja ez volt de ehhez kell a baleset is. A harmadik üléssor amúgy nem veszélyes, ahhoz baleset is kell. Itt olyasmi, ahol hátulról az illető autósba rongyolnak. Szóval nem az üléssel van a baj, hanem magával a balesettel, ugyanis az az ami veszélyes! Az amúgy is nélkülözhető dolog lenne, de ezzel együtt meglepő, hogy az autóipar a baleseti károk mérséklésére hajt, arra, hogy elnyeljék az ütközéskor fellépő energiákat, nem pedig arra, hogy elkerüljék valahogy az ütközést. Ami persze nem meglepő, hisz miből is élnének a karosszériások?

Nincsenek megjegyzések: