2015. szeptember 23., szerda

Könyvtár

Bő anyagot szolgáltat számomra a Püspöki palota meglátogatása. Ezen a látogatáson meglehetett nézni a püspök életterét is, lévén ez egy lakott és működő intézmény. Belegondolva furcsa lehet ilyen környezetben élni, de biztosan meg lehet szokni. A legnagyobb hatást mégis a könyvtár tette rám. Voltam már más egyházi jellegű könyvtárban is, például a pannonhalmi apátság könyvtárában is (amit persze ezzel nem lehet összehasonlítani, főleg méretben) de ez volt az első, igazi élőnek érzett könyvgyűjtemény. Igazából nem is volt igazi könyvtár, csak egy szoba könyvespolcokkal, de először éreztem azt, hogy itt tudnék időt tölteni, le tudnék valamit venni a polcról olvasni, sőt ismerősként fedeztem fel olyan könyveket is, amit én is olvashattam. Pannonhalmával ellentétben, ahol a könyvek elérhető része el van kerítve, mint a menekültek Röszkénél, a másik felével nemigen tudnék mit kezdeni, lévén többségük vagy nagyon elvont vagy nagyon latinul vagy más idegen nyelven íródott..

Nincsenek megjegyzések: