2015. június 8., hétfő

Zöldség

A fokhagyma zöldség. Vagy legalábbis zöldségféle, bár aki azt mondja, hogy inkább fűszer, azzal is egyet tudok érteni. Mondjuk, eddig sosem gondoltam volna, hogy a zöldség ténylegesen azt kell, hogy jelentse, hogy az illető dolog színe zöld, mert ugye a sárgarépa is zöldség és mégis inkább narancssárga. Igaz, van zöldje, amit a zöldséges (aki szintén nem zöld alaphelyzetben) lecsavaroz a növényről és az élelmes nyugdíjas ismerős nyulai profitálnak belőle. Szóval a fokhagyma eddig nem volt zöld. Azonban a hétvégi lángoshoz előre akartam dolgozni, így a fokhagymapempőt, amit minden lángosos elhelyez a pulton, előre elkészítettem. Másnapra a trutyi élénkzöld lett, harmadnapra haragoszöld. Senki nem gondolta volna ezt a folyamatot természetesnek, de a bátrak azért bevállalták a dolgot és vettek is belőle. Magam is beláttam, hogy nem volt ez természetes, ahogy az sem, hogy az elvben rozsdamentes és örök életű fokhagymaprés alja kiszakadt és a pépben landolt. Ennyit a rozsdamentes svédacélról. Szóval, bár még ilyesmit sosem láttam, a neten utánaolvasva a dolog teljesen természetes és ha eddig nem láttam ilyesmit, akkor az azért volt, mert szerencsém volt az anyaggal. Van ahol direkt macerálják a hagymát, hogy kéküljön vagy zöldüljön. Ma is tanultam valamit..

Nincsenek megjegyzések: