2013. december 18., szerda

Tetűgyilkos

Vagy gyilkos tetű? Attól függ, hogy ki és miért gondolja ezt. Ezúton szeretném rögzíteni a jegyzőkönyvben, hogy az idei évi paprikatermesztési projectem lezártam. Az ok a tetvekre vezethető vissza, ugyanis a rossz idő kezdetével a chilipaprikám ládákba ültetett részét bevittem a lakásba, hogy tovább élvezhessem a látványukat, illetve a maradék termést még be tudják érlelni. Furcsaság, hogy a kis paprikák csak a szabad levegőn növekedtek, a szobában csak beértek, az eredeti méretük megmaradt. Itt merült fel a bennem a kérdés, hogy ha a paprika a szobában nem nő, csak a levegőn, akkor milyen jogon hízom én el, ha a nagy részét az életemnek különféle szobákban töltöm? Szóval a növényeket végül ellepték a tetvek, amik szárnyra is keltek és tömegével döglöttek az ebédlőasztalra a lámpa alá, ami egy idő múlva már zavaró volt. Próbáltuk a népi szereket is, (2 kanál ecet, 2 kanál cukor, 2 kanál mosogatószer + víz) ami ideig óráig enyhülést hozott - ugyan még sosem pácoltam salátalébe élő növényt, mindig csak a leszedett terményekből készítettünk salátát - de ezt szemmel láthatóan nem bánták a paprikák, sőt, a leveleiknek szép fényük is lett. Igaz, napokig ragadt minden, de a tetvek visszavonulót fújtak. De utólag derült csak ki, hogy ez pusztán taktikai okból történt, mert a kezelés végeztével nemsokára újra szaporodni kezdtek, így egy gyors szüretet követően a mobilkert maradékét kitettem a teraszra, fagy általi halálra ítélve a gazdanövényt és a tetűkolóniát. Ez pár napja történt, de azóta vígan van a paprika és talán a tetvek is ráértek bundabugyit húzni. De milyen gondolataik lehetnek..

Nincsenek megjegyzések: