2013. szeptember 30., hétfő

Órakérdés

Van ugye a mérőóra és a mérőóracsere. Utóbbit az előbbin hajtják végre, többé kevésbé rendezett időközökben. A célja az, hogy nehogy valaki megkárosuljon attól, hogy a mérőórája hibás. Itt a valakin elsősorban a szolgáltatót kell érteni - ezért is erőltetik a dolgot. Persze, csak ha akarják. Mert ugye nem mindig. A villanyórákra rá szokták ragasztani az érvényességi idejét jelző színes kis matricát, mert semmit sem bíznak a véletlenre. Amikor legutóbb kapcsolatba kerültem a telek kapcsán a szolgáltatóval, említettem is, hogy izé, a villanyórán lévő cetli szerint 1998-ban le kellett volna cserélni a mérőt és már ugye a kétezres évek derekán járunk, de azt mondták, hogy ne izguljak, majd ha itt lesz az ideje, jönnek és cserélnek. Nem vagyok egy izgulós típus, ha villanyóra cseréről van szó, így hagytam az egészet a fenébe, mígnem, mikor bezárni voltunk a telken, rutinosan ki nem nyitottam a postaládát. Ez a műszer az, ami ott szinte teljesen felesleges. Sosem vagyunk ott egyhuzamban annyit, hogy bármit érdemes legyen kapni a címünkre, ezért jobbára csak környezetvédelmi okból van fenn a kertkapun. Ugyanis, a reklámszemetet vagy oda dobják, vagy a kertbe és összeszedni utálom, így egyszerűbb a postaládából egyenesen a kukába rakni, mint üldözni a kertben, vagy piszkálni elő a kerítés alól. Szóval, amikor nyitom a dobozt, kihullik belőle egy cetli, az elektromos művek által kitöltve. Értesítenek, hogy itt jártak és nem találtak otthon. (Ami ugye némileg furcsa, mert én nem ott lakom, ráadásul szeptemberben jöttek, munkaidőben - ilyenkor ott sem vagyok otthon, amikor amúgy otthon lennék. Ha meg valóban otthon kerestek, akkor meg mi a fenének mentek le a telkünkre bedobni az értesítést? Feleslegesen kár ennyit autózni..) Nem voltak kicsinyesek és szűkmarkúak sem, adtak 15 napot (Ami persze a megtaláláskor régen letelt) hogy egyeztessek a mérőcseréről velük. A csere ugyan 15 éve aktuális, de hirtelen most lett fontos - eddig ráért. Úgy gondoltam, hogy helyén kezelem a dolgot és nem izgulok továbbra sem. Annál is inkább, mert a csekket sosem tévesztik el a megfelelő címre elküldeni, így ha akarnak valamit, majd elküldik oda is, ahova a számlát is szokták. Mert innentől nekem is ráér a dolog..

Nincsenek megjegyzések: