2013. március 22., péntek

Második név

Sokat gondolkodtam ezen a második név dolgon. Világ életemben szerettem volna egy másikat, nem mintha nem lett volna elég az ami van, de kíváncsi lettem volna arra, hogy milyen név illene hozzám a legjobban. Az ember valahogy idomul a neveihez vagy azok alakulnak hozzá - a fene se tudja. Akinek persze több van, az sokszor kellemetlennek érzi ezt, hisz ha tizenhatszor alá kell írnia valamit, akkor jelentős idő, főleg ha cifrább neveket akasztottak a nyakába a szüleik. Szóval gondolkodtam azon, hogy ha így utólag választhatnék egy keresztnevet, mire is esne a választásom. Azt hiszem, ha az egyik nagyapám nevét venném fel, azzal pont a másikat sérteném meg, bár igazából az ő példája eléggé befolyásol, pedig igazán nem is tudtam őt megismerni, mert nem volt rá módom, de az élete, a tisztessége, a gerince, az elvei alapján mindenképpen megérdemelné. Aztán a tegnapi nap eszembe jutott az ötlet, ami minden gondomat megoldaná. Ha nem tudok választani, de alapvetően tetszik a saját és eddig egyetlen keresztnevem, mi lenne ha azt venném fel második névként is? Nagyon hülyén hangzana példaképp egy Kovács Béla Béla név? Azt hiszem ennél jobbat jelenleg nem tudok kitalálni..

Nincsenek megjegyzések: