2012. május 13., vasárnap

Új kert

Fontos, hogy az ember hol vásárol. Nem csak azért, mert a rossz helyen a morcos eladók esetleg leharapják a fejét, hanem azért is, mert a minőség fontos dolog. Ezért nem szeretek a bevált helyről elszakadni - és ez bizonyos esetekben meg is hálálja magát. Példának okáért ezért járok a New Garden üzleteibe is. Nem mondom, hogy lehet olcsóbban is facsemetét venni, de itt legalább kedvesek az eladók és ellenőrzött minőséget kapok. Az itt vett ringló azóta is szépen terem és valóságos kis fácska már, ellenben a körtefám amit nem ott vettem, sokáig csak vegetált és idén örvendeztetett meg először három egész körtével - persze ennek még be is kell érnie, mielőtt még hitelt vennék fel a termésre.Szóval, a kakiprojectet megalapozandó, végül a megszokott helyen vettem meg a kert díszéül szánt kakifát. Helyre kis növény volt, konténerben, karóval és szép, kifejlett ágrendszerrel. Nagyon örültem neki és főhelyre ültettem. Vártam már a tavaszt, amikor először pillanthatom meg az előbújó rügyeket. De ez az előbújás csak nem akart bekövetkezni. Le lettem targiázva - a kis fa kipusztult úgy, hogy nálam egy percet sem élt. Morcos lettem és felhívtam az üzletet, hogy mégis! Ott elmagyarázták, hogy az általuk nyújtott garancia erre az esetre természetesen nem vonatkozik, mert a fa elfagyhatott. Írtam egy levelet a cég központjának, ahol készségesen válaszoltak is a levelemre. A garancia csak az általuk elültetett növényre vonatkozik és az ültetés díja minimum 25.000 forint lenne. Három ásónyomért kicsit borsos összeg - valószínű ezért nem jutott eszembe, hogy kérjem ezt a szolgáltatást, noha a fa így sem volt olcsó, hiszen a normális gyümölcsfák árának közel a háromszorosába került. De mivel átérzik a problémámat és nem szeretnék azt, hogy szomorú és elégedetlen vásárló legyek ezért felajánlották azt, hogy a fa árának a felét levásárolhatom náluk - amit természetesen egy újabb kakifára fogok költeni. Azt hiszem ez a normális üzleti hozzáállás. Meg vagyok elégedve velük - azt hiszem tényleg nyertek egy örökös vevőt..

Nincsenek megjegyzések: