2012. március 31., szombat

A hit

Dévényi Tibor (író, nem a három kívánságos bácsi) óta tudhatjuk, hogy a hit képes hegyeket is elmozdítani - ha legalább a fele tolja és egy irányba. Én is hittem, miközben villanyt szereltem. Hittem, hogy a drót, amit éppen fogok a nulla. Igaz, erről előbb meg is győződtem egy fázisceruzával, de a hit úgy jó, ha az ember függetlenül ettől meg tud róla győződni valahogy máshogy is. Szóval tényleg nem a fázis volt - erre elvágtam. Nos, akkorát szikrázott, hogy majdnem leestem a létráról ijedtemben. Mert ugye, ha valami még nem fázis - azaz, ha megfogom nem folyik át rajtam áram, attól még a vezetékben folyhat úgy, hogy a vezeték és a föld közti ellenállás - ezen esetben nulla. A bolond áram épp errefelé folyt és nem tetszett neki, hogy a szó legszorosabb értelmében elmetszettem az útját. Ebből az következik, hogy a villanyszereléshez nem elég a hit, néha gondolkodni sem ártana..

Nincsenek megjegyzések: