2011. március 20., vasárnap

Méreg

Ma megejtettem idei első, lemosó permetezésem. Ahogy néztem, a fákon már készülődnek a rügyecskék, legjobban a meggyfa áll, kevéssel lemaradva a ringló, hátrébb a körte, de az áfonya és a som is mozgolódik. Legjobban a füge van lemaradva, de mit lehet várni egy mediterrán növénytől? Olyanok mint az olasz emberek - biztos még sziesztáznak. Agrollal és bordói lével permeteztem - mindkettő teljesen bio - bár remélem a gombaféléknek és a tetveknek más a véleményük, de hát pont miattuk van ez a kis hajcihő. A szer adagolási táblázata viszont megizzasztott. A literes üvegre az van írva, hogy 4%-os oldatban 1800 liter elegendő egy hektárra. Nyilván úgy gondolta valaki, hogy ez elegendő információ az alkalmazásához, de azt hiszem én ehhez hülye vagyok. Amúgy sem életszerű elképzelni az 1800 darab egyliteres flaskát, ha le akarnék spriccelni egy hektár gyümölcsfát - azt hiszem állhatnék el az udvarból, hogy elférjen a sok edény. Szerencsére az interneten találtam hozzá megfelelőbb adagolást is. De mit csinál az a derűs szántóvető odakint a gyümölcsösben ilyenkor?

Nincsenek megjegyzések: