2011. március 4., péntek

Mai gépes

Ma költözködtem, így az írás elmaradt. Nem gondoltam volna, hogy egy új gép elfoglalása ilyen nagy macera lesz, de úgy látszik ennyire belaktam már a régit. Időszerű volt már az átállás, az eddigin Debian Etch volt és 3.51-es kde, de már az újabb dolgokat nem tudtam feltenni, többnyire glibc kompatibilitási okok miatt. Az úg gép lényegesen gyorsabb is lett mint a régi, ráadásul Ubuntu került rá, abból is a 10.04-es LTS változat. Ezzel azt hiszem véget ért a desktop Debianok sora. Szenvedtem egy kicsit az mc-vel, ez az új változat bizonyos értelemben rosszabb mint a régi, a virtuális fájlrendszeren végzett műveletek közben fagy, így kénytelen voltam hosszas próbálkozás után downgadelni egy régebbire. Előtte próbáltam volna forrásból fordítani egy legfrissebbet - a program lefordult volna, de deb csomagot nem tudtam előállítani belőle, így nem akartam feltenni pusztán forrásból. Azt hiszem megfertőzött a Debian szelleme. A gépen egyelőre féllábú Raid-1 van, a jövő hétre ígérték a másik lábat - azt hiszem addigra fogok elkészülni a teljes telepítéssel, mert közben dolgoznom is kell..

Nincsenek megjegyzések: