2010. augusztus 31., kedd

Nagyon sok pénz

Ha én híres író lennék és sikeres könyvet írnék mondjuk gyerekeknek amit hülye amerikai producerek meg akarnának filmesíteni és ebből az alkalomból a teljes történetet meg akarnák változtatni a szereplők személyiségétől kezdve a történet lefolyásáig, én azt hiszem nemet tudnék mondani. Nincs számomra az a pénz amit az elveimért cserébe mások kifizethetnének azért, hogy az elképzeléseimet sutba dobjam és lefeküdjek a pénz hatalmának. Másoknál úgy látszik ez a határ sokkal kisebb, vagy az is lehet, hogy csak azért mondom ezt, mert még nem éreztem a pénz hatalmas erejét és azt, hogy ekkora tőkéből az életem végéig nyugodt életet élhetnék amit az írásnak szentelhetnék. Mindez onnan jutott eszembe, hogy megnéztem egy újabb könyvből készült filmadaptációt. A maga nemében zseniális ifjúsági könyvből a Villámtolvajból, középszerű amerikai ifjúsági limonádét sikerült azonos névvel előállítania a tisztelt rendező/producer uraknak. Hasonló érzésem a Gyűrűk uránál volt - aki csak a filmet látta, ezután nem hiszem, hogy elolvasná a könyvet is, mert azt hiszi, hogy az is ez a kupac friss lótrágya - miért is hinne mást, ha ugyanaz a film címe, utalva arra, hogy a tartalma is ugyanaz. nagy hibának tartom a modern ifjúsági filmgyártásnál azt, hogy nem ösztönöz az azonos nevű könyv elolvasására, hanem elriaszt tőle, és mindez a nagyon sok pénz miatt van..

Nincsenek megjegyzések: